شناسهٔ خبر: 68986035 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

رهبر جنبش انصارالله یمن:

واکنش متفاوت رهبر انصارالله یمن به عملیات وعده صادق

رهبر جنبش انصارالله یمن، شهید سید حسن نصرالله را دارای نقش و تأثیرات مهم داخلی، منطقه ای و جهانی دانست.

صاحب‌خبر -


به گزارش تابناک به نقل از المسیره، «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنرانی امروز خود تاکید کرد: طی روزهای گذشته شاهد تحولات بزرگی بودیم. هدف قرار دادن شهید اسلام و انسانیت، شهید قدس و مسجد الاقصی سید حسن نصرالله یک جنایت بزرگ بود.

جنایت علیه شهید نصرالله قلوب مسلمانان را جریحه دار کرد

وی گفت: این جنایت باعث جریحه دار شدن قلوب تمام امت اسلامی شد. وی نقش بزرگی ایفا کرد و به عنوان یک سمبل و نماد اسلامی شناخته می‌شد. سید حسن نصرالله اهمیت و تأثیرگذاری ویژه ای در سطوح داخلی، منطقه‌ای و جهانی داشت.

وی در ادامه افزود: در رأس نقش آفرینی بزرگ سید حسن نصرالله می توان به مبارزات ایشان با خطر صهیونیسم و وارد آوردن ضربات به دشمن اسرائیلی اشاره کرد. اهمیت عملکرد ایشان به فلسطین، لبنان و کشورهای همسایه آنها و امت اسلامی برمی گردد چرا که دشمن صهیونیستی خطری برای تمام مسلمانان به شمار می رود. طی بیش از ۴۰ سال، این شهید بزرگوار در میادین جهاد و مبارزه با دشمن صهیونیستی با تأثیرگذاری بالایی حضور داشت. وی مسیر حرکت جهادی حزب الله را به مدت ۳۰ سال به صورت موفقیت آمیزی رهبری کرد و پیروزی های بزرگی در این مدت به دست آورد. ایشان ویژگی های شخصیتی منحصربه فردی داشت و از تدبیر و هوش رهبری بالایی برخوردار بود.

دشمن برای تمام منطقه نقشه دارد

عبدالملک الحوثی اضافه کرد: وی ارتباط خوبی با مردم داشت و به رابطه میان حزب الله و مردم لبنان اهمیت می داد چرا که می دانست نقش مردم و تبیین تحولات و وقایع برای آنها چقدر مهم است. مردم لبنان نیز به ایشان احترام می گذاشتند و به او اعتماد داشتند. نگاه دشمن صهیونیستی نیز به سید حسن نصرالله با نگاه آن به بسیاری از رهبران عرب که ارزشی برای آنها قائل نبود تفاوت داشت، زیرا می دانست چه قدرت رهبری، شجاعت و ایمان و بصیرتی در ایشان نهفته است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: شهرک نشینان صهیونیست نیز روی سخنان، مواضع و تهدیدات سید حسن نصرالله حساب دیگری باز می کردند. آنها به صداقت و راستی سخنان این شهید بزرگوار اعتقاد داشتند و می دانستند او مرد عمل است. دشمن صهیونیستی، شهید نصرالله را دارای شخصیت هوشمند، شجاع و هوشیار می دانست و به همین دلیل برای هدف قرار دادن او کاری کرد که پیش از این انجام نداده بود. ترور شهید نصرالله با وحشیانه ترین سلاح ها و سنگین ترین مواد منفجره بیانگر میزان کینه و دشمنی صهیونیست ها با او بود زیرا ایشان را مانع بزرگی در مسیر به دست گرفتن کنترل فلسطین، لبنان و تمام امت می دانستند. زمانی که دشمن از تغییر خاورمیانه سخن می گوید یعنی برای هدف قرار دادن تمام ملت ها و کشورهای امت نقشه دارد.

تمام جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا صورت می گیرد 

وی اضافه کرد: تمام جنایات دشمن صهیونیستی با حمایت و مشارکت آمریکا صورت گرفته است. حزب الله برآمده از تفکرات ایمانی و مبانی درست است، به همین دلیل پیروزی های بزرگی به دست آورده است. شهید نصرالله از دیرباز تنها متوجه فلسطین نبود؛ با وجود آن که ایشان در حال مبارزه با دشمن صهیونیستی بود به سرنوشت مسلمانان بوسنی نیز توجه داشت و تعدادی از نیروهای خود را برای یاری رساندن به آنها اعزام کرد. شهید نصرالله همچنین نقش مهمی در خنثی کردن نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای فتنه انگیزی های طایفه ای میان مسلمانان ایفا کرد.

رهبر انصارالله یمن بیان کرد: طی یک سال گذشته مشخص شد که نیروهای لبنانی نقش نخست را در حمایت از ملت فلسطین به عنوان یک جبهه پشتیبان ایفا می کنند. دشمن صهیونیستی طی ۴۰ سال گذشته همواره به دنبال نابودی حزب الله بوده و توطئه چینی های آن همواره با همکاری آمریکا صورت گرفته است. اگر ارتش های عربی یا نظام های دیگر با چیزهایی که حزب الله با آنها رو به رو شده دست و پنجه نرم می کردند یارای تحمل این تحولات را نداشته و به درجه فروپاشی می رسیدند چه بسا شاهد فروپاشی نظام ها و ارتش های عربی بودیم که حتی به این درجه از سختی های پیش روی حزب الله نرسیده بودند. حزب الله با طوفان ها و سختی های پیش رو از بین نمی رود.

باوجود فقدان شهید نصرالله، حزب الله همچنان زنده و ثابت قدم است

وی اضافه کرد: نتانیاهوی جنایتکار بعد از ترور سید حسن نصرالله نه از لبنان و فلسطین بلکه از به دست گرفتن کنترل خاورمیانه حرف زد چرا که این شهید را مانع بزرگی پیش روی خود می دید. با وجود این ضایعه بزرگ، حزب الله در مسیر جهادی خود ثابت قدم و محکم پیش می رود. سخنرانی اخیر شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله نیز بیانگر تداوم این مسیر و اعتقادی بود که تغییر ناپذیر است. دشمن صهیونیستی به خیال این که شرایط مهیا شده دست به تجاوز زمینی زد اما به شدت غافلگیر و شوکه شد.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: بله دشمن صهیونیستی در نزدیکی لبنان و مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی و حتی داخل اراضی اشغالی به شدت غافلگیر شد. زمانی که قصد داشت در خاک لبنان پیشروی کند با سیلی محکم رزمندگان حزب الله رو به رو شد به حدی که این درگیری ها را یک فاجعه توصیف کرد. اوضاع و شرایط حزب الله بعد از شهادت سید حسن نصرالله تغییری نکرده جز آن که عزم و اراده رزمندگان لبنانی برای حرکت در مسیر جهاد فی سبیل الله افزایش یافته است. انگیزه نیروهای حزب الله بعد از شهادت دبیرکل این حزب تقویت شده است. آنها امروزه بیش از هر زمان دیگری شوق مبارزه با دشمن صهیونیستی را دارند.

دشمن با ترور رهبران مقاومت به اهدافش نمی رسد

وی بیان کرد: بعد از گذشت چند روز از شهادت سید حسن نصرالله دشمن صهیونیستی با زبان غافلگیری سخن می گوید. صهیونیست ها بدانند با هدف قرار دادن رهبران مقاومت هرگز به اهداف خود دست پیدا نمی کنند.

رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: ما در کنار برادرانمان در حزب الله لبنان و ملت این کشور هستیم. جمهوری اسلامی ایران نیز امروزه به شرایط حساس کنونی واقف است و از حزب الله حمایت به عمل می آورد. کشورهای مسلمان باید به اوضاع کنونی لبنان در سایه آوارگی بیش از یک میلیون شهروند این کشور توجه داشته باشند چرا که دشمن صهیونیستی یک تجاوز همه جانبه را علیه این کشور به راه انداخته است.

عملیات «وعده صادق ۲» کوبنده و قدرتمندانه بود

وی در خصوص عملیات موشکی ایران نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین عملیات موشکی را علیه دشمن صهیونیستی از آغاز اشغال فلسطین تاکنون انجام داد. این حمله موشکی مساحت گسترده ای از فلسطین اشغالی تا نزدیکی عسقلان را پوشش داده و روی پایگاه های نظامی و مراکز جاسوسی تمرکز کرد. موشک های ایرانی به میزان ۹۹ درصد به اهداف مورد نظر اصابت کردند و ویدئوهای منتشر شده شاهد این قضیه است. میلیون ها صهیونیست با ترس و وحشت زیاد خود را به همراه سران رژیم صهیونیستی به پناهگاه ها رساندند و نظامیان صهیونیست در سراسر فلسطین اشغالی در ترس و نگرانی به سر بردند.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: عملیات وعده صادق ۲ نشان دهنده تعهد جمهوری اسلامی ایران بعد از ترور شهید امت اسلامی، اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله و یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. این عملیات موفقیت آمیز، کوبنده و قدرتمند بود و آمریکایی ها نیز که بارها اعلام کردند از دشمن صهیونیستی حمایت می کنند نتوانستند این عملیات را خنثی کنند.

نظر شما