شناسهٔ خبر: 68984873 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

جلوگیری از ۶ هزار سقط جنین عمدی با طرح نفس

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی از جلوگیری از ۶ هزار سقط جنین عمدی با طرح نفس در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسین زارع‌زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه مراکز نفس از سال ۱۴۰۰ با ابلاغ قانون جوانی جمعیت شروع به فعالیت کرده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۶۰ مرکز نفس در کشور راه‌اندازی شده است که در پی گسترش این مراکز در سطح کشور هستیم.

وی با بیان اینکه این مراکز در جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای و حمایتی به مردم آماده به خدمت هستند، ادامه داد: این مراکز، با شبکه‌سازی و ارتباط‌گیری، موارد را شناسایی و پس از آن تیم نجات، کار انصراف را با مشاوره آغاز می‌کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه از آغاز به کار مراکز نفس تاکنون از حدود شِش هزار سقط جنین عمدی در کشور جلوگیری شده است، اذعان کرد: رشد و توسعه مراکز نفس یعنی بازگشت یک فرزند به دنیا و آغوش خانواده.

زارع زاده با اشاره به اینکه در استان گلستان سه مرکز مردمی نفس (نجات فرزندان سقط) در شهرهای گرگان، گنبدکاووس و بندر گز آماده ارائه خدمات به مردم هستند، تصریح کرد: مرکز نفس در گرگان سال ۱۴۰۱، در گنبدکاووس سال ۱۴۰۲ و در بندر گز امروز راه اندازی شده‌اند.

حسینعلی اسلانی مسئول مرکز نفس استان گلستان هم در این مراسم گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای حفظ حیات جنین و پیشگیری از سقط عمدی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی مردمی نفس استان گلستان از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در گرگان افتتاح و آغاز به کار کرد، افزود: دفاتر نفس در شرق استان در شهرستان گنبد و غرب استان در شهرستان بندر گز راه اندازی و در همین راستا تاکنون ۱۳۹ مورد انصراف موفق انجام شده و تاکنون ۵۲ نوزاد نیز متولد شده‌اند.

گفتنی است در این مرکز مجموعه‌ای از نیروهای تخصصی حوزه سلامت شامل متخصصان زنان، ماماها، کارشناسان مراقب سلامت خانواده، بهورزان و سایر کارشناسان بخش سلامت و نیروهای مردمی در قالب ناجیان و سفیران نفس، به صورت داوطلبانه و به عنوان مشاورانی حرفه‌ای، امین و دلسوز به خانواده‌ها و مادران باردار باهدف حفظ حیات جنین و سپری نمودن دوران بارداری باکیفیت و سالم، خدمات رایگان ارائه نموده و در خدمت مردم عزیز استان هستند.

نظر شما