شناسهٔ خبر: 68981652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش سراسری دیابت در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- همایش سراسری بیماری دیابت روز پنجشنبه با حضور بیش از ۳۰۰ پزشک فعال در این حوزه از استان‌های خراسان رضوی، تهران و اصفهان در مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، همایش دیابت به میزبانی کلینیک پارسیان مشهد به مدت دو روز با حضور پزشکان فعال این عرصه در قالب کارگاه های آموزشی به صورت حضوری و برخط برگزار می شود.

مدیر عامل این کلینیک در حاشیه همایش دیابت به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش با هدف ارائه آخرین یافته‌ها و آمارهای علم پزشکی درباره پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری دیابت برپا شده است.

دکتر علی اکبر رئوف افزود: در این همایش پزشکان متخصص و فوق تخصص در رشته‌های غدد، داخلی، قلب و عروق و کلیه گردهم آمده اند تا در خصوص پیاده سازی دانش علمی در عملکرد بالینی روزمره بیماران دیابتی به بحث و بررسی بپردازند و جدیدترین یافته های علمی را ارائه دهند.

وی بیان کرد: تمامی موضوعات مطرح شده در این همایش در بزرگترین کنگره‌های بین المللی اروپا سال ۲۰۲۴ و غیره مطرح و بررسی شده و اکنون ۳۳ پزشک متخصص و فوق تخصص به عنوان سخنران در این همایش حضور دارند و در این خصوص صحبت خواهند کرد.

این پزشک فعال در حوزه دیابت ادامه داد: مدیریت وزن، دارو درمانی، اهمیت مفهوم درمان، فشار خون، فناوری های جدید دیابت، نارسایی قلبی، نارسایی شریانی، درمان آنتی پلاکت، زخم پای دیابتی و چشم اندازهای آینده آن، مراقبت و پیشگیری جامع از زخم پای دیابتی، آنتی بیوتیک درمانی در زخم پای دیابتی و پانسمان‌های جدید آن و انسولین درمانی، از جمله موضوعات مطرح شده در این همایش است.

رئوف ادامه داد: نفروپاتی دیابتی (افزایش پیشرونده دفع پروتئین از ادرار که در دیابت طول کشیده دیده شده و منجر به افت کارکرد کلیه و سرانجام نارسایی کلیه می‌شود) و رتینوپاتی دیابتی( با گذشت زمان، افزایش سطح قند خون به عروق خونی ظریف در شبکیه چشم آسیب می‌رساند)، بیماری کبد چرب و دیابت و ناتوانی جنسی غیر هورمونی از دیگر موضوعات مطرح شده در این همایش به شمار می‌رود.

وی با بیان این که در این همایش چهار کارگاه و چهار سمپوزیوم دارویی برگزار می‌شود، عنوان کرد: هم اینک ۳۰۰ پزشک از سه استان خراسان رضوی، تهران و اصفهان شرکت دارند که ۲۰۰ نفر به صورت حضوری و حدود ۱۰۰ نفر به صورت آنلاین و بر خط حضور دارند.

نظر شما