شناسهٔ خبر: 68980200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشرفت سد دشت پلنگ در استان بوشهر مطلوب است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: باتوجه به مطلوب بودن پیشرفت فیزیکی سد دشت پلنگ، بعنوان یکی از سدهای مهم بتن غلتکی کشور این سد تا پایان امسال آبگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی محمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سد دشت پلنگ در مرحله نخست، با ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب ، با پیشرفتی مطلوب در حال اجراست.

وی افزود: سد دشت پلنگ در شهرستان دشتی واقع شده و به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های تامین آب در استان بوشهر به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر یادآور شد: سد دشت پلنگ از معدود پروژه های دارای منابع مالی خارجی استان بوشهر است که اعتبار خارجی (فاینانس ) آن ۳۲۵ میلیون یوان چین بوده که ۸۵ درصد توسط فاینانسور و ۱۵ درصد توسط کارفرما تامین می‌ شود.

محمدی تصریح کرد: با احداث این سد، ضمن جلوگیری از وقوع سیلاب های ویرانگر، از تخلیه سالانه ۷۲میلیون مترمکعب آب به خلیج فارس جلوگیری می شود.

وی افزود: اکنون روزانه ۲۸۰ نفر در سه نوبت کاری برای اجرای این طرح مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: با تکمیل سد دشت پلنگ، این منطقه به یکی از مهم‌ترین مراکز تامین آب آشامیدنی و کشاورزی کشور تبدیل و گامی مهم در مسیر توسعه اقتصادی استان بوشهر برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: عمده‌ترین اهداف اجرای این سد، تامین آب آشامیدنی ساکنان شهرستان دشتی به طور متمرکز و شهرستان‌های جنوبی استان از محل خط آبرسانی سراسری کوثر و همچنین تامین آب صنعت در مناطق پارس شمالی و جنوبی است.

محمدی گفت: مسد دشت پلنگ بر رودخانه دشت پلنگ یکی از سرشاخه‌های رودخانه‌مند در حال ساخت است که تکمیل این سد تاثیر بسیاری در توسعه کشاورزی هفت هزار هکتار اراضی دشت پلنگ و روستاهای دهستان طسوج دارد.

نظر شما