شناسهٔ خبر: 68977071 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

مکزیک خواستار اقدامات فوری برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد

خبرگزاری ایرنا

وزارت خارجه مکزیک در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه برقراری آتش‌بس در خاورمیانه و جلوگیری از آسیب بیشتر به غیرنظامیان امری ضروری است، خواستار اقدامات فوری برای کاهش تنش‌ها در منطقه شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه مکزیک در بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، اعلام کرد: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که اقدامات فوری برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه را انجام دهند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه مکزیک خواستار انجام مذاکرات برای استقرار صلح پایدار در منطقه است، تاکید شده است: برقراری آتش‌بس در منطقه و جلوگیری از آسیب بیشتر به غیرنظامیان امری ضروری است و دستیابی به صلح پایدار به ثبات خاورمیانه خواهد انجامید.

به گزارش ایرنا، موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یا رسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران سه‌شنبه شب در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، هلند و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با وجود توانایی در ضربه زدن به اهداف غیرنظامی با اثبات پایبندی همیشگی خود به اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و برخلاف اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های غیرنظامی، در پاسخ موشکی سه‌شنبه شب خود تنها مراکز امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

نظر شما