شناسهٔ خبر: 68976571 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

برخورد بسیار نزدیک سوخو ۳۵ با جنگنده آمریکایی در آسمان آلاسکا

بر اساس فیلم منتشر شده توسط فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی (NORAD)، یک جنگنده سوخو-۳۵ روسیه در یک مأموریت رهگیری چنان به جنگنده آمریکایی نزدیک شد که تقریباً به آن برخورد کرد.

صاحب‌خبر -

امیرمسعود عابدین_ به‌تازگی یک جنگنده سوخو ۳۵ روسی در یک مأموریت رهگیری، تقریباً با یک هواپیمای نظامی ایالات متحده برخورد کرد. این حادثه که در ۲۳ سپتامبر رخ داد، توسط مقامات آمریکایی یک "رفتار ناامن و غیرحرفه‌ای" نامیده شد.

فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی، اقدامات جنگنده روسی را غیرحرفه‌ای توصیف کرد و گفت که سوخو-۳۵ به شکل خطرناکی به یک هواپیمای آمریکایی که در حال گشت زنی در منطقه دفاع هوایی آلاسکا (ADIZ) بود، نزدیک شد.

ژنرال گرگوری گیلو، فرمانده NORAD، اقدامات خلبان روسی را به شدت مورد انتقاد قرار داد. نزدیکی سوخو-۳۵ به جت آمریکایی یک وضعیت خطرناک برای هر دو هواپیما ایجاد کرد.

در سال‌های اخیر، هواپیماهای روسی اغلب در نزدیکی فضای هوایی ایالات متحده در قطب شمال پرواز کرده‌اند که منجر به رهگیری‌های منظم توسط نیروهای NORAD شده است.

سوخو-۳۵ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

سوخو ۳۵، یک جنگنده چندمنظوره اَبَرچابک تک‌خلبان ساخت کشور روسیه با قابلیت مانور بالاست که به عنوان یک جنگنده برتری هوایی طراحی شده‌است.

سوخو ۳۵ در سازمان ناتو با نام فلانکر-E شناخته می‌شود. سوخو-۳۵ توانایی انجام گستره‌ای از دشوارترین مانورها ازجمله مانور کبرا، مانور کولبیت، مانور زنگوله (بِل)، مانور تِیل اِسلاید و مانور هوک را در بالاترین کیفیت داراست. انجام مانور هِربست برای سوخو۳۵ بسیار پیش پا افتاده‌است. همچنین می‌تواند در کمتر از پنج ثانیه سرعت خود را به صفر رسانده و کاملاً تغییر جهت دهد.

منبع: defence-blog

۵۸۳۲۲

سوخو-۳۵ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نظر شما