شناسهٔ خبر: 68976402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده پایگاه پدافند هوایی کیش:

سامانه‌ پدافندی‌ صهیونیست‌ها در مقابل موشک‌های ایران، کارایی‌ ندارد

کیش - ایرنا - فرمانده پایگاه پدافند هوایی کیش با بیان اینکه عملیات نظامی وعده صادق ۲، اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشید، گفت: مناطق استراتژیک رژیم صهیونیستی و حامیانش در منطقه تحت‌ رصد کامل است و آماده هستیم تا هرگونه شیطنت را به صورت پشیمان‌کننده‌ای پاسخ دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ جواد پور خسروانی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و شهدای مقاومت، اظهار کرد: عملیات وعده صادق ۲، دل تمامی آزادگان جهان را خوشحال کرد و امید تازه‌ای به مقاومت بخشید.

وی با اشاره به موفقیت ۹۰ درصدی پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیوینستی، بیان کرد: این موفقیت در حالی رقم خود که سامانه پدافندی ابرقدرت‌های نظامی جهان در حمایت از رژیم صهیونیستی در منطقه فعال بود.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی کیش ادامه داد: سامانه گنبد آهنی رژیم صهیونیستی کاملا شکست خورد و ثابت کرد که در برابر موشک‌های ایران کارایی لازم را ندارد.

وی به نقش عملیات "وعده صادق یک" در موفقیت عملیات بعدی اشاره کرد و افزود: در عملیات اول با موشک‌های ساده تلاش شد تا قابلیت‌های سامانه پدافندی دشمن شناسایی شود؛ اما در عملیات دوم ثابت شد که این پدافند حتی اگر مورد پشتیبانی کشورهای غربی نیز باشد، در مقابل موشک‌های ایرانی شانسی نخواهد داشت.

بیش از ۱۰ فروند جنگنده پیشرفته دشمن نابود شد

سرهنگ پور خسروانی اظهار کرد: در عملیات نظامی نخست، بیشتر جنگنده‌های دشمن به پرواز درآمدند تا در پاسخ موشکی ایران آسیبی نبینند؛ اما در عملیات نظامی وعده صادق ۲، پایگاه مادر آشیانه اف ۳۵ مورد هدف قرار گرفته و طبق اطلاعات اولیه بیش از ۱۰ فروند از این جنگنده‌های پیشرفته به طور کامل نابود شد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج آمادگی خود قرار دارد، گفت: در جنگ هشت ساله حتی کشورهای دوست نیز حاضر به تحویل سلاح به ایران برای دفاع از خود نبودند، اما امروز با افتخار پدافند دفاعی ایران در اوج آمادگی قرار دارد و دشمن به خوبی به آن واقف است.

نظر شما