شناسهٔ خبر: 68974828 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پیشگویی‌های تکان‌دهنده درباره جنگ‌های جهانی و آخرالزمان

در طول تاریخ، بسیاری از پیشگوهای کمتر شناخته شده پیش‌بینی‌های دقیق و تکان‌دهنده‌ای در مورد رویدادهای مهم جهانی انجام داده‌اند. اگرچه ممکن است به اندازه نوستراداموس مشهور نباشند، این افراد جنگ‌های بزرگ، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و تغییرات اجتماعی را پیش‌بینی کرده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از روزیاتو، در این مطلب به بررسی برخی از این چهره‌های خارق‌العاده و پیشگویی‌های آنها می‌پردازیم.

جسپر: دخالت روسیه در درگیری‌ها

جسپر پیش‌بینی کرد که وقتی نارضایتی جهانی ایجاد شود، روسیه به یک نیروی نظامی مسلط تبدیل خواهد شد که منجر به استقرار گسترده سربازان می‌شود. موضوعی که اشاره‌ به نفوذ روسیه در درگیری‌های مدرن دارد.

غیبگوی پراگ: آدولف هیتلر و نازیسم

یک پیشگوی قرن هفدهمی ظهور مردی در آلمان با «نشان صلیبی عجیبی با دست‌هایش» را پیش‌بینی کرد که با یک متحد قدرتمند همسو می‌شود و به مردمش وعده قدرت و فرمانروایی می‌دهد. او که به هیتلر اشاره می‌کرد گفته بود «او هیچ شانسی ندارد».

لودویگ هینریش: انقراض گونه‌های جانوری

این راهب قرن هفدهمی به طور دقیق انقراض دسته جمعی حیوانات ناشی از فعالیت‌های انسانی را در اواخر قرن بیستم پیش بینی کرد: «در سال‌های آخر قرن بیستم، شاهد ناپدید شدن گونه‌های حیوانی بی‌شماری خواهیم بود که توسط انسان کشته می‌شوند.»

یوهانس فرید: تغییرات آب و هوایی

فرید، راهب اتریشی قرن سیزدهمی، تغییرات فاجعه بار آب و هوا، همراه با گرما و سرمای متناوب، طوفان‌های شدید و آسیب‌های زیست محیطی ساخته دست بشر را پیش بینی کرده بود.

اسقف کریستیانوس آگدا: جنگ جهانی اول و دوم

آگدا، در قرن دوازدهم، دو جنگ ویرانگر را در قرن بیستم، همراه با ویرانی گسترده، آوارگی، و هرج و مرج اجتماعی پیش بینی کرد. او گفته بود: «در قرن بیستم جنگ‌ها و خشمی رخ خواهد داد که مدت زیادی ادامه خواهد داشت.» و پیش‌بینی کرده بود: «دست راست جهان از چپ خواهد ترسید و شمال بر جنوب پیروز خواهد شد.»

پیشگویی‌های تکان‌دهنده درباره جنگ‌های جهانی و آخرالزمان

سنت هیلدگارد: سقوط امپراتوری بریتانیا

سنت هیلدگارد، در قرن یازدهم، افول امپراتوری بریتانیا را پیش بینی کرد و گفت: «ملتی بزرگ در اقیانوس که مردمان قبایل و تبارهای مختلف در آن زندگی می‌کنند در اثر زلزله و طوفان و امواج جزر و مد ویران خواهد شد.» او همچنین گفته بود این ملت بزرگ مستعمرات خود را در شرق از دست خواهد داد.

رودلفو گیلتیر: انقلاب‌های اروپایی و تحولات مدرن

گیلتیر، در قرن هجدهم، قیام‌های گسترده در اروپا از جمله سقوط سلطنت‌ها و ظهور جمهوری‌ها را در قرن بیستم پیش‌بینی کرد و به رویدادهایی مانند انقلاب فرانسه و روسیه اشاره کرد. او گفت: «از اواسط قرن بیستم به بعد، قیام‌هایی در تمام نقاط اروپا رخ خواهد داد. جمهوری‌ها متلاشی خواهند شد. پادشاهان، بزرگان و کشیشان کشته خواهند شد و پدران و راهبه‌ها صومعه خود را ترک خواهند کرد. گرسنگی، بیماری‌های همه‌گیر و زلزله، شهرهای زیادی را ویران خواهند کرد.»

برادر بالتازار مس: سیل در انگلستان

مس پیش‌بینی کرد که انگلستان زیر آب غوطه‌ور خواهد شد، اما در نهایت، این سرزمین زیباتر ظاهر خواهد شد، رویدادی که هنوز اتفاق نیفتاده است.

مری بواردی: آخرالزمان

این راهبه فرانسوی جنگ‌ها و آخرالزمانی را پیش‌بینی کرده و که در آن تنها یک چهارم بشریت پس از ویرانی بزرگ زنده می‌مانند.

۵۸۵۸

پیشگویی‌های تکان‌دهنده درباره جنگ‌های جهانی و آخرالزمان

نظر شما