شناسهٔ خبر: 68974674 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با اهدای عضو یک معدنچی دیگر با اهدای عضو یک معدنچی دیگر

آمار جانباختگان حادثه‌ی معدنجوی طبس به ۵۲ نفر رسید

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با فوت یکی دیگر از مصدومان حادثه معدن طبس در بیمارستان یزد، شمار جان باختگان این حادثه تاکنون به ۵۲ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی مشکلات خانواده‌های جان باختگان حادثه معدن طبس گفت: اکنون چهار نفراز مصدومان این حادثه در بیمارستان‌های بیرجند، مشهد و ۲ نفر در یزد بستری هستند.

وی با بیان اینکه سه نفر از مصدومان دچار مرگ مغزی شده بودند افزود: اعضای پیکر یکی از این افراد اهدا شده و امروز نیز اعضای یکی دیگر از مصدومان اهل شهرستان فردوس اهدا شد.

استاندار خراسان‌جنوبی شمار جان باختگان حادثه معدن طبس که اهل خراسان جنوبی اند را تا این لحظه ۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: در ۲ روز گذشته سرکشی از خانواده ۱۵ جان باخته حادثه معدن طبس با حضور مسئولان کشوری، استاندار و فرمانداران شهرستان‌ها استان انجام شد.

 قناعت افزود: امروز اعضای پیکر یک نفر از مصدومان این حادثه که دچار مرگ مغزی شده بود اهدا شد که در روز‌های آتی با خانواده این متوفی نیز دیدار و از بازماندگان سرکشی خواهیم کرد.

وی گفت: در این دیدار‌ها ضمن عرض تسلیت به خانواده بازماندگان حادثه معدن طبس، درد دل‌ها و دغدغه‌های این خانواده‌ها را شنیدیم و برای پیگیری بخشی از مسائل و مشکلات نیز تصمیماتی گرفته شد. 

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه روال قانونی پرداخت دیه جان باختگان در حال انجام است افزود: همچنین بنا بر تصمیم شرکت معدنجوی طبس ۲ میلیارد ریال برای مساعدت به خانواده جان باختگان و ۵۰۰ میلیون ریال برای خانواده مصدومان مصوب شده بود که در حال انجام است.

آقای قناعت گفت: ابعاد و علت حادثه توسط کارشناسان و ناظران دستگاه‌های متعدد کشوری و استانی در حال انجام است.

وی افزود: روز گذشته تولیت آستان قدس رضوی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب از تعدادی خانواده‌های متوفیان دلجویی کرد و مقرر شد هفته آینده نماینده تولیت آستان قدس از مابقی خانواده‌ها نیز سرکشی داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی خانواده‌های متوفیان نیاز به کمک‌های موردی دارند که فرمانداران در این خصوص آمادگی لازم را داشته باشند تا درخواست‌های این خانواده‌ها را بررسی کنند و اگر مشکلات در استان قابل پیگیری نباشد از ظرفیت مسئولان کشوری استفاده خواهیم کرد.

نظر شما