شناسهٔ خبر: 68974542 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اظهارات جدید درباره طرح نور ؛ فراجا دقیقا شرع مقدس اسلام و قانون را اجرا می کند | دولت موظف است قانون‌شکنان را ملزم به رعایت حجاب کند | اگر فراجا...

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: ­نیروی انتظامی در اجرای طرح نور به هیچ وجه خلاف قانون عمل نکرده است و دقیقا شرع مقدس اسلامی و قانون را اجرا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته نیروی انتظامی با تبریک عملیات وعده صادق ۲ و تسلیت شهادت حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: خط قرمز نیروی انتظامی آرامش و امنیت مردم است و جامعه اسلامی هم قدرشناس زحمات این دوستان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی افزود: نیروی انتظامی در اجرای طرح نور به هیچ وجه خلاف قانون عمل نکرده و اگر به وظیفه قانونی خود یعنی رعایت حجاب در جامعه عمل نکند من به عنوان نماینده رهبر انقلاب در این سازمان و به منظور پیگیری ماموریت‌های محول شده به آنها معترض خواهم شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: حجاب حکم شرعی و قانونی و لازم الاجراست؛ حال اگر حجاب قانون شد دولت موظف است آنهایی را که از قانون سرپیچی می‌کنند ملزم به رعایت حجاب کند.

ادیانی افزود: دشمن حجاب را بهانه کرده و جمهوری اسلامی نشانه است، اگر نیروی انتظامی به وظیفه قانونی خود یعنی رعایت حجاب در جامعه عمل نکند من به آنها معترض خواهم شد.

وی اعلام کرد: نیروی انتظامی در اجرای طرح نور به هیچ وجه خلاف قانون عمل نکرده است و دقیقا شرع مقدس اسلامی و قانون را اجرا می‌کند. اگر زمانی حجاب در کشور اجباری نباشد، پلیس به نحو دیگری برخورد می‌کند، اما تا وقتی حجاب در کشور ما قانون است رفتار ماموران انتظامی درست است.

اظهارات جدید درباره طرح نور ؛ فراجا دقیقا شرع مقدس اسلام و قانون را اجرا می کند | دولت موظف است قانون‌شکنان را ملزم به رعایت حجاب کند | اگر فراجا...

لایحه عفاف و حجاب پیگیری می‌شود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا درباره ادامه فعالیت گشت ارشاد در دولت چهاردهم هم گفت: بعید می‌دانم رئیس جمهور هم با اصل حجاب مخالف باشد، چون دختر ایشان محجبه است.

ادیانی به ویژگی‌های و سوابق فردی و اجتماعی رئیس جمهور اشاره و تصریح کرد: در مورد حجاب، ایشان باید این موضوع را به فقهای نظام و شورای نگهبان بسپارند.

وی با اشاره به صحبت خبرنگاری در نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگار که گفت از کوچه‌ها و پس کوچه‌ها عبور کرده تا با گشت ارشاد برخورد نکند گفت: سوال من از شما خبرنگاران این است که اکنون در خیابان گشت ارشاد می‌بینید؟ آن خانم خبرنگار بگوید که کجا گشت ارشاد حضور دارد؟ توقع داشتیم آقای پزشکیان از خانم خبرنگار سوال می‌کرد که گشت ارشاد را اصلا کجا دیده و از او فرار کرده است؟ رئیس جمهور اگر به موضوعی انتقاد دارد باید در ابتدا به فرمانده انتظامی و من به عنوان رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا اعلام کند.

وی تصریح کرد: رییس جمهور، رییس قوه مجریه است و در این مقام اختیارات وسیعی دارد و در چارچوب این اختیارات که قانون اساسی به او داده است می‌تواند عمل کند، اما من برادرانه و خاضعانه و به عنوان یک شهروند خواهش میکنم ایشان این موضوعات را ارجاع دهد و بسپارد به متخصصان امر. کاش آقای پزشکیان به امور اجرایی بر زمین مانده بپردازند و کار فقها بماند برای خودشان. اگر قانونی وضع کردند و شورای نگهبان تأیید کردند و به نیروی انتظامی ابلاغ شد به همان قانون عمل می‌کنیم.

ادیانی به برنامه عقیدتی سیاسی برای اعزام ۱۵ هزار خانواده زائر اولی به کربلا اشاره و اعلام کرد: در اربعین حسینی، عقیدتی سیاسی در ۹ مرز مستقر بوده و به زوار خدمات مختلف به ویژه اسکان ارائه می‌کرد. همچنین در موکب خود در کربلا در اربعین حسینی پذیرای ۱۲ هزار نفر زائر بودیم. همچنین ۷۵ هزار خانواده نیروی انتظامی را به مدت ۴ روز در مشهد، زائر رضوی کردیم.

نظر شما