شناسهٔ خبر: 68974446 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

شهید «سیدحسن نصرالله» فاقد تعلقات دنیوی بود - اکونیوز

اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: شهید «سیدحسن نصرالله» همواره ذوب در ولایت، شجاع، مومن و فاقد تعلقات دنیوی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی بعدازظهر چهارشنبه در اجتماع بانوان «لبیک یا خامنه‌ای» که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: شهید سیدحسن نصرالله بسیار شجاع و مطیع امر ولایت فقیه بود و در این مساله هیچ گاه تمرد نداشت.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: شهید سید حسن نصرالله مصداق بارز مالک اشتر در زمان امروز است و امیرالمومنین (ع) همانطور که فرمود مصداق من نزد پیامبر (ع)، مصداق مالک نزد من است.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: مالک اشتر ویژگی‌های بارزی داشت که سید مقاومت هم از این خصلت‌ها برخوردار است و امام علی (ع) در خصوص مالک فرمودند که ایشان عبدالله است و مطیع خاضع و قاطع بود.

وی ادامه داد: ایرانی‌ها دارای خصلت‌های ویژه‌ای از جمله داشتن اسطوره‌های تاریخی و دینی، اعتقاد به منجی و ولایت فقیه است و غربی‌ها نیز به آن معترف شده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: ولایت‌مداری شهید سیدحسن نصرالله برگرفته از ایمان او بود و ایشان با اطاعت از ولایت فقیه امور خود را پیش می‌برد.

حجت الاسلام مؤمنی تصریح کرد: شهید سید حسن نصرالله همچون مالک اشتر ذوب در ولایت امیر المومنین (ع)، شجاع، همیشه حاضر در میدان بدون هراس از جبهه باطل، پر تلاش، مجاهد و دشمن شناس بود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: تعابیر مقام معظم رهبری در خصوص شهید سیدحسن نصرالله بسیار عمیق و قابل تأمل است، چراکه او را مجاهد کبیر، فراتر از یک شخصیت و رهبری مدبر فاقد تعلقات دنیوی خواندند.

وی افزود: دشمن از روی عجز و ناتوانی احساس رعب و وحشت می‌کند و فقط جنگ روانی و نیابتی غیر متقابل راه می‌اندازد و باید مقابل او بایستیم.

سخنران حرم بانوی کرامت اذعان کرد: امروز باید مطیع امر ولایت و رهبری باشیم و در مقابل جبهه کفر یعنی اسرائیل کوتاه نیاییم و به این باور داشته باشیم که وعده خدا حق است و اسرائیل نابود خواهد شد.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به ما آموخت که همواره باید در پی شهادت و حق باشیم، خاطرنشان کرد: امروز بیرق اسلام و اهل بیت (ع) در هیچ کجای دنیا به اندازه جمهوری اسلامی ایران بلند نیست و باید مفتخر به این امر باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما