شناسهٔ خبر: 68973212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی خوانسار:

کاهش ۱۰ درصدی سرقت در خوانسار ماحصل تلاش پلیس انتطامی شهرستان است

فرمانده انتظامی خوانسار از کاهش ۱۰ درصدی سرقت در شهرستان خوانسار خبر داد و گفت: طی شش ماهه نخست امسال چهار هزار و ۸۰۰ تماس با فوریت‌های پلیسی برقرار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی سبحانی امروز- چهارشنبه یازدهم مهر- در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، اظهار کرد:
در طول سه سال گذشته در شهرستان خوانسار جرایم مختلف از جمله سرقت ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: دستگیری و کشف انواع جرایم طی سال گذشته ۲۴ درصد، و نیمه نخست امسال ۱۵ درصد در خوانسار افزایش داشته است که نشان دهنده تلاش عوامل انتظامی شهرستان است.

فرمانده انتظامی خوانسار با بیان اینکه در روزهای اخیر در پی وقوع چند فقره سرقت از منزل در شهرستان خوانسار شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: سرانجام با پیگیری‌های اطلاعاتی دو باند سارقان منزل که در سایر استان‌ها نیز فعالیت مجرمانه داشتند شناسایی و دستگیر شدند و از آنها مقادیری طلا کشف شد.

سبحانی با اشاره به اینکه باند سه نفره سارقین حرفه‌ای که در خوانسار و شهرستان‌های همجوار از منازل سرقت می‌کردند با همکاری پلیس آگاهی استان اصفهان و با هماهنگی کاراگاهان پلیس شهرستان خوانسار و گلپایگان زمین گیر و دستگیر شدند، افزود: پس از تحقیقات اولیه از سارقین برای کشف تمام جرایم، تحویل مراجع قضائی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مواد مخدر زمینه ساز جرایم است و به والدین توصیه به مراقبت از فرزندانشان دارم، گفت: با اجرای طرح امنیت محله محور، دستگیری مجرمان و کشفیات مواد مخدر سال گذشته ۲۹ درصد، و امسال نیز ۹ درصد افزایش داشت.

فرمانده انتظامی خوانسار با اشاره به اینکه در مجموع سالانه دو هزار و ۲۰۰ فقره پرونده قضائی در بخش مختلف انتظامی شهرستان خوانسار رسیدگی و تحویل مراجع قضائی می‌شود، افزود: در مجموع سالانه ۱۰ هزار تماس با فوریت‌های پلیسی برقرار می‌شود، که طی شش ماهه نخست امسال چهار هزار و ۸۰۰ تماس با فوریت‌های پلیسی برقرار شده است.

سبحانی با بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری ۲ هزار فقره ابلاغ و اوراق قضائی پیگیری شده است، افزود: امسال ۵۸۰ مورد مشاوره قضائی به صورت حضوری و تلفنی به شهروندان ارائه شده است.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال ۲۸۰ مورد آموزش همگانی در زمینه پیشگیری از سرقت و آسیب‌های اجتماعی در مدارس برای دانش‌آموزان، و در مساجد برای کشاورزان و دامداران برگزار شده است.

فرمانده انتظامی خوانسار افزود: در حوزه ترافیکی، امسال هزار و ۱۹۵ مورد صدور و تعویض گواهینامه، و هزار و ۱۲۵ تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت انجام شده است.

سبحانی با بیان اینکه پیگیر انتقال دفتر تعویض پلاک به شهرستان خوانسار هستیم، گفت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان در نقاط حادثه خیز شهر مانند مسیر ورودی به خیابان امام، و پمپ بنزین، و چهار راه شهدا چراغ راهنمایی و رانندگی نصب شد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار خوانسار از لحاظ عدم تصادفات جرحی و فوتی در سطح استان جزو شهرستان‌های برتر است که نشان دهنده رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی شهروندان است.

فرمانده انتظامی خوانسار با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۱۰۹ فقره پرونده در پلیس فتا رسیدگی شده است، افزود: بیشتر پرونده‌ها مربوط به شکایت افرادی بود که از حساب بانکی آنها از طریق خریدهای اینترنتی برداشت شده است.

سبحانی با بیان اینکه ۸۰ مورد فیلم و محتوای آموزشی در راستای پیشگیری از وقوع جرم برای اطلاع شهروندان در فضای مجازی منتشر شده است، ادامه داد: بیشترین جرایم سرقت به دلیل عدم توجه شهروندان به ایمن سازی منازل و نگهداری اشیای گران قیمت در منازل است که فرصت سرقت را برای مجرمان فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته پروژه نیمه تمام کلانتری ۱۱ شهرستان تکمیل و به بهره‌برداری رسید، افزود: ۱۲ واحد مسکونی و ۱۰ واحد خدماتی رسانی پلیس در هفته ناجا در شهر خوانسار به بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده انتظامی خوانسار با بیان اینکه شعار امسال هفته ناجا "پلیس هوشیار، مردم قانون‌مدار است، افزود: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان پلیس، تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و افتتاح پروژه‌های عمرانی از عناوین مهم برنامه‌های هفته ناجا در شهرستان خوانسار است.


نظر شما