شناسهٔ خبر: 68972718 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش:

توان رزمی خود را باید در مقابل دشمن افزایش دهیم/«نزاجا» یک نیروی واکنش سریع است

تهران-ایرنا- معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت: راهبرد ما این است که در مقابل دشمن، مجهز و آماده باشیم و باید آمادگی و توان رزمی را در مقابل دشمن افزایش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش روز چهارشنبه در بیست و سومین دوره نظری هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی که با حضور دانشجویان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا، با بیان اینکه دفاع مقدس دورانی ویژه بود که شهید صیاد شیرازی در این دوران نقش بسزایی داشت،گفت: شهید صیاد شیرازی از یاران صدیق امام خمینی (ره) بود و صادقانه در جنگ تلاش کرد.

وی درباره لزوم دادن شدیدترین پاسخ به دشمنان بر اساس آیه شریفه «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ»، با بیان اینکه در مواجهه با تهاجم فرهنگی استکبار، چراغ راه ما منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است گفت: راهبرد ما این است که در مقابل دشمن، مجهز و آماده باشیم و باید آمادگی و توان رزمی را در مقابل دشمن افزایش داد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه شهدا با خدا معامله کردند که و به این درجات رفیع رسیدند افزود: شهادت در راه خدا اجر بزرگی دارد و بهشت جایگاه شهدای مخلص خداست.

امیر قربانی درباره نقش ارتش در انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم، روحانیت، ارتش و نیروهای انقلابی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی در تثبیت انقلاب و مقابله با منافقین، حزب توده، کومله، دموکرات و تجزیه‌طلبان نقش اساسی داشت و همین اتفاقات عامل پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی خاطرنشان کرد: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی هم در تثبیت انقلاب نقش مهمی داشت و هم در جنگ تحمیلی با تقدیم شهدایی همچون شهیدان شیرودی و کشوری راه دشمن را سد کرد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به ابعاد دفاع مقدس و نقش ارتش در مقابله با دشمن بعثی، گفت: ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مردمی با همه توان در مقابل دشمنی تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند که این یک موفقیت است.

امیرقربانی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یک جنگ جهانی بود و ده‌ها کشور به رژیم بعثی کمک می‌کردند، اما ارتش، سپاه و نیروهای مردمی جانانه در مقابل دشمنان ایستادند، بیان کرد: نیروی هوایی ارتش با انجام عملیات «کمان ۹۹» ضربه سختی به دشمن بعثی وارد کرد و با این ضربه کمر رژیم بعثی شکست.

وی با اشاره به اینکه ارتش ۴۸ هزار شهید تقدیم کرده است، یادآور شد: با انجام عملیات ثامن‌الائمه (ع) که ارتش جمهوری اسلامی آن را طراحی کرد، محاصره آبادان شکسته شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروهایی زمینی، هوایی و دریایی ارتش با همه توانی که داشتند از کشور دفاع کردند و این اقدام جای تحسین دارد، تصریح کرد: امروز نیروی زمینی ارتش یک نیروی واکنش سریع است و هر کجا که اراده کند در زمان بسیار کمی مستقر می‌شود.

نظر شما