شناسهٔ خبر: 68971188 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بازگشت هیجان به توپ و تور

شروع جذاب لیگ والیبال ایران/ هیجان‌انگیزترین رقابت استارت خورد

بازگشت هیجان به توپ و تور لیگ برتر والیبال که پس از قهرمانی فولاد سیرجان در لیگ برتر به پایان رسیده بود، حال پس از 5 ماه دوباره هیجان به والیبال ایران برگشته و قرار است 13 تیم با هم رقابت بکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،5 ماه بعد از جشن قهرمانی فولاد سیرجان در لیگ برتر، دوباره امروزهیجان به سالن‌های والیبال برمی‌گردد. ساعت16، با شروع سی‌وهشتمین دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران. هر چند فدراسیون لیگ برتر12تیمی را ترجیح می‌داد اما 13تایی شد.

شهداب یزد، مهرگان نور، پیکان تهران، صنعتگران امید، شهرداری ارومیه، سپهر صدرا مشهد، طبیعت، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، چادرملو اردکان و سایپا تهران، 13تیم‌ حاضر در رقابت‌ها هستند. البته فولاد سیرجان قهرمان فصل قبل که 18 روز پیش در یزد جام قهرمانی آسیا را بالا برد، لیگ را با استراحت در هفته اول شروع می‌کند.

در روزی که همزمان 6 بازی در شهرهای یزد، تهران، ارومیه، اسلامشهر، اصفهان و اردکان برگزار می‌شود، اما صنعتگران امید و مهرگان نور قهرمان و نایب قهرمان لیگ یک و تازه واردهای لیگ برتر، هفته اول را با یک بازی سخت استارت می‌زنند.

شروع سخت تازه‌واردها

مهرگان نور، امروز لیگ برتر را با میهمانی در یزد و مقابل شهداب یزد نایب قهرمان فصل قبل تجربه می‌کند. شهدابی‌ها که فصل مسابقات را با نایب قهرمانی باشگاه‌های آسیا استارت زده‌اند، البته با ترکیبی متفاوت در زمین و نیمکت پا به رقابت‌ها می‌گذارند. تیمی که این بار با رحمان محمدی راد می‌خواهد هت‌تریک قهرمانی کند.

تقابل دو همکار قدیمی

صنعتگران امید دومین تیم تازه وارد لیگ برتر است که امروز مقابل پیکان صف‌آرایی می‌کند. تقابلی که دو دوست و همکار قدیمی یعنی رضا مؤمنی مقدم و پیمان اکبری را رو در روی هم قرار می‌دهد. دو دوستی که تا فصل قبل کنار هم روی نیمکت پیکان بودند و همین مسأله جذابیت بازی را بیشتر می‌کند. رضا مؤمنی مقدم می‌گوید: «پیکان تیم سوم فصل قبل بود و امسال هم قطعاً برای حضور در جمع چند تیم اول بسته شده است. کادرفنی خیلی خوبی هم دارد. سالیان سال با اکبری کار کرده‌ایم. رفاقت و رقابت هر دو کنار هم است؛ ما دوست ۳۰ ساله هستیم اما در زمان مسابقه رقیب هستیم. رقابت ما دوستانه است. امیدوارم بازی خوبی از دو تیم شاهد باشیم. هر دو دوست داریم تیم‌هایمان بهترین نمایش و عملکرد را داشته باشند، اما همچنان دوست هستیم. این مسابقات زیاد پیش می‌آید. امیدوارم مسابقه خوبی شود.»

تقابل علیرضا مصلح‌آبادی، مدافع ملی‌پوش و‌ جوان پیکان با تیمی که پدرش خسرو مصلح‌آبادی قائم مقام و مدیرفنی آن است هم بعد از تقابل سرمربیان دو تیم جالب است. صنعتگران امید چند بازیکن مصدوم دارد که علیرضا بهبودی پاسور کهنه کارش هم جزو آنها است و به بازی امروز نمی‌رسد.

طبیعت اسلامشهر که فصل قبل در اولین تجربه لیگ برتر، خودش را به جمع مدعیان اضافه کرد، این بار با یارگیری بهتر آمده تا خودش را ثابت کند. ابراهیم وادی پسرش محمدطاهر وادی و آرمان صالحی را جذب کرده تا بالای جدول را از دست ندهد. تیمی که هفته اول مقابل شاگردان محمدرضا تندروان در مس رفسنجان به میدان می‌رود.

شهرداری ارومیه هم با عبدالرضا علیزاده، در سالن غدیر معروف به آشیانه درناها، میزبان سپهر صدرا مشهد است. شهرداری‌چی‌ها که فصل قبل با علیزاده به پلی‌آف رسیدند، امسال برای نتیجه بهتر برنامه دارند.

سایپای تهران اما بعد از تجربه نه چندان موفق فصل قبل، امسال محمد ترکاشوند را روی نیمکت دارند. نارنجی‌پوشان تهران امروز در اصفهان به مصاف گیتی پسند می‌روند. تیم چغر پاس گرگان این فصل احتمالاً شهرام محمودی سوپراستار سابق تیم ملی را روی نیمکتش کنار دست عیسی سنگدوینی دارد امروز به مصاف چادرملوی اردکان می‌رود. هر چند تکلیف مس کرمان و شهرداری ارومیه  برای بازی، امروز مشخص می شود.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما