شناسهٔ خبر: 68970848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

رئیس دادگستری شهرستان سیرجان اظهار داشت:

افزایش آمار صلح و سازش با راه اندازی دادگاه های صلح

رئیس دادگستری شهرستان سیرجان در آیین افتتاحیه دادگاه سال این شهرستان اظهار داشت: از آنجایی که از این پس وظیفه شوراهای حل اختلاف صرفا سازشی است، انتظار می رود آمار صلح و سازش در دعاوی افزایش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی در آئین افتتاح دادگاه صلح در شهرستان سیرجان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله گفت به این شهدا افتخار می‌کنیم و معتقدیم که شهدا بر اعمال و رفتار ما نظارت دارند و می‌توانیم از آنان استمداد جوییم.

وی افزود هر کس زیر پرچم جمهوری اسلامی خدمت می‌کند اگر در راه شهدا قدم بردارد قطعاً پایان کارش عاقبت به خیری است شهدا را از یاد نبریم و از آنان استمداد جوییم.

رئیس دادگستری شهرستان سیرجان با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح دادگاه صلح در سطح شهرستان سیرجان هستیم، اظهار داشت: با حذف ۲ شعبه حقوقی، ۹ شعبه صلح در نظر گرفته شده است، که هم دعاوی حقوقی و هم دعاوی کیفری را بررسی می‌ کنند و امروز تعداد ۴ شعبه دادگاه صلح در قالب یک مجتمع قضایی از امروز به شهروندان خدمت رسانی خواهند نمود.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد با عنایت به حیثیت ترکیبی که شوراهای صلح دارند شوراهای حل اختلاف به عنوان بازوان توانمند دادگاه های صلح هستند، که پس از این در راستای ترویج صلح و سازش اقدام خواهند کرد.

وی اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۱۲ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف این شهرستان وارد شده است و از آنجایی که از این پس وظیفه شوراهای حل اختلاف صرفا سازشی است، انتظار می رود آمار صلح و سازش در دعاوی افزایش پیدا کند.

افزایش آمار صلح و سازش با راه اندازی دادگاه های صلح

امام جمعه سیرجان نیز در این مراسم بیان کرد: اقدامات میدانی مسئولان قضایی سیرجان دلگرم کننده و برای مردم امید آفرین است و دادگاه صلح نتیجه موثر بودن شوراهای حل اختلاف است

حجت الاسلام و المسلمین عباس مسلمی زاده گفت: راه اندازی دادگاه صلح نتیجه درست عمل کردن و موثر بودن شوراهای حل اختلاف است.

وی اظهار داشت: نگاه مثبت رئیس دستگاه به موضوع صلح و سازش و کاهش جمعیت کیفری زندان ها بسیار ارزنده است و لازم است تا حد امکان فرهنگ صلح و سازش در جامعه ترویج نماییم.

امام جمعه سیرجان با اشاره به آیات و روایات در خصوص صلح و سازش، بیان کرد: قرآن به عنوان یک قانون می گوید هرجا دو نفر قصد صلح و سازش دارند بهتر است بین آن دو مسامحه انجام شود و خداوند کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس مسلمی زاده ضمن قدردانی از سیاست های حبس زدائی قوه قضاییه، افزود: ریاست قوه قضاییه همواره در جلسات مختلف بر توجه ویژه قضات به مسئله زندان ها و کاهش جمعیت کیفری زندان ها تاکید دارند.

وی قضات جوان را به صعه صدر در مقابل مراجعان به دستگاه قضایی توصیه و تصریح کرد:خوشبختانه کمترین گلایه مندی ها در بین دستگاه ها از قوه قضاییه در سیرجان است.

امام جمعه سیرجان به جایگاه بالای قوه قضاییه در جامعه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دستگاه قضایی با عملکرد مثبتش می تواند مردم را به اصل نظام و اسلام و قرآن دلگرم کند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس مسلمی زاده اضافه کرد: انصافا در این مدتی که در شهرستان سیرجان متصدی امامت سیرجان شدم و مردم کمترین شکایت و گله مندی از دستگاه قضائی را دارند و مردم قدردان اقدامات مسئولان قضایی شهرستان هستند.

وی به اقدامات میدانی رییس دادگستری و دادستان سیرجان نیز اشاره و ابراز کرد: از قاضی قدیمی دادستان سیرجان به صورت ویژه تشکر می کنم. وی مدیر میدانی با روحیه جهادی است و مخصوصا در عرصه قضا نیاز به اینچنین مدیران قضائی داریم و تشکر می کنم از حجت الاسلام محمدی که حکیمانه دادگستری سیرجان را هدایت می کنند.

نظر شما