شناسهٔ خبر: 68970437 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد؛

برآورد ۶۱۶ هزار میلیارد تومان منابع برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی ۸۰۰ هزار واحد مسکونی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست پیگیری آخرین وضعیت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن گفت: برای اجرای پروژه‌های آماده‌سازی و خدمات زیربنایی و روبنایی طرح نهضت ملی مسکن به اعتباری بالغ بر ۶۱۶ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان در نشست پیگیری آخرین وضعیت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن گفت: برای اجرای پروژه‌های آماده سازی و خدمات زیربنایی و روبنایی طرح نهضت ملی مسکن به اعتباری بالغ بر ۶۱۶ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

مالکی افزود: این رقم بر اساس مطالعات صورت گرفته و اختصاص حدود ۲۸ هزار هکتار زمین برای تولید نزدیک به ۸۰۰ هزار واحد مسکونی حمایتی طرح نهضت ملی مسکن برآورد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت نظارت و بازدیدهای میدانی در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: تقویت مشاوران و نظارت‌های عالی قطعا بر کیفیت پروژه‌ها و میزان هزینه‌ها اثرگذار خواهد بود.

وی همچنین از الزام اجرا و به‌کارگیری آیین‌نامه طراحی معابر شهری در تمامی الحاقات صورت گرفته طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اضافه کرد: این آئین‌نامه که در ۱۲ جلد تنظیم شده است، دسترسی‌های کاربری شهری را تعیین می‌کند و نقش موثری در افزایش کیفیت شهرسازی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد.

گفتنی است نشست پیگیری آخرین وضعیت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن با حضور اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران دفاتر تخصصی سازمان ملی زمین و مسکن در محل این سازمان برگزار شد.

نظر شما