شناسهٔ خبر: 68969958 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پی عملیات «وعده صادق۲»؛

کره‌جنوبی: زمان راه‌حل دیپلماتیک در خاورمیانه فرا رسیده است

تهران- ایرنا- در پی پاسخ تنبیهی و تلافی‌جویانه ایران به شرارت‌های رژیم صهیونیستی، دولت کره‌جنوبی تاکید کرد که اکنون زمان آن فرا رسیده تا همه طرف‌های درگیر از خود خویشتنداری نشان داده و به‌دنبال راه‌حل‌های دیپلماتیک باشند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در بیانیه‌ای که در تارنمای وزارت امور خارجه کره‌جنوبی منتشر شد، آمده است: سئول نسبت به تشدید سریع اوضاع در خاورمیانه به‌ویژه پس از حمله تل‌آیو در لبنان و حمله موشکی ایران به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) ابراز نگرانی کرد و توقف این چرخه تحریک و انتقام را خواستار شد.

این بیانیه می‌افزاید: اکنون زمان آن فرا رسیده تا همه طرف‌های درگیر نهایت خویشتنداری را نشان داده و برای یافتن راه‌حل‌های دیپلماتیک تلاش کنند.

دولت کره جنوبی همچنین از تمامی طرفین خواسته است تا با حفظ آرامش و خودداری از اقدامات تحریک‌آمیز، بسترهای لازم برای صلح و ثبات منطقه‌ای را فراهم آورند.

همچنین دستگاه دیپلماسی کره‌جنوبی از شهروندانش خواست هرچه سریع‌تر از لبنان و اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) خارج شوند.

به گزارش ایرنا، موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان دیشب در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، هلند و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با وجود توانایی در ضربه زدن به اهداف غیرنظامی با اثبات پایبندی همیشگی خود به اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و برخلاف اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های غیرنظامی، در پاسخ موشکی شب گذشته خود تنها مراکز امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

نظر شما