شناسهٔ خبر: 68969897 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کتاب «هوش مصنوعی، انقلابی در صنعت ارتباطات» وارد بازار نشر شد

کتاب «هوش مصنوعی، انقلابی در صنعت ارتباطات» نوشته زهرا نیازی از سوی انتشارات زمستان منتشر و روانه بازار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، کتاب «هوش مصنوعی، انقلابی در صنعت ارتباطات» به قلم زهرا نیازی از سوی انتشارات زمستان منتشر شد. 

این مجموعه شامل تعاریف و تشریح ابزارهای هوش مصنوعی و راهکارهای کاربردی در زمینه ارتباطات و انتقال اطلاعات بخصوص در حوزه پست است. 

مقدمه این اثر بخشی از سخنان یونس شکرخواه، استاد حوزه ارتباطات در خصوص فلسفه هوش مصنوعی نوشته شده است. در بخشی از این یادداشت آمده است: «حقیقت این است که من برای هوش مصنوعی با این همه سرعت و حرارت و داغ‌شدگی نگرانم تا امیدوار. بحثم درباره نحوه استفاده است؛ درباره نحوه جذب آن در سیستم ارتباطی کشور، در یک روزنامه در یک نشریه، یا یک خبرگزاری. 

فکر می‌کنم در این مورد یک سلسله سؤالات علمی مطرح می‌شود و یک سلسله سؤالات فلسفی. به نظرم سؤالات فلسفی مهم‌تر هستند. اینکه از کجا باید شروع کرد، من هر پاسخی بدهم، خواهید گفت «چرا؟» و نخواهید گفت: «چطور!» اینکه می‌گویید «چرا» خودش یک سؤال فلسفی است.» 

زهرا نیازی در ابتدای این کتاب اشاره کرده که هوش مصنوعی؛ درک متفاوتی از جهان هستی به شمار می‌آید. اما به همان میزان که این ابزار، برای غالب افراد جامعه بیمناک به نظر می‌رسد، در صورت بهره‌مندی از مبانی بنیادی اخلاق و به کارگیری ویژگی‌های اجتماعی جامعه متمدن، این امکان می‌تواند سهم بسزایی در مسیر پیشرفت انسان، در زمینه علوم تجربی، ریاضی، اجتماعی و حتی فرهنگ و هنر داشته باشد. 

این کتاب مهرماه ۱۴۰۳ در ۹۲ صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات فصل سپید زمستان، منتشر و روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما