شناسهٔ خبر: 68969039 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

بر اساس نظرسنجی‌ها؛ مناظره انتخاباتی آمریکا تنها نظر یک درصد از مردم را تغییر داد

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که مناظره انتخاباتی اخیر معاونان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برنده‌ای نداشته و تنها یک درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی نظر خود را با مشاهده این مناظره تغییر داده‌اند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که مناظره انتخاباتی اخیر معاونان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برنده‌ای نداشته و تنها یک درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی نظر خود را با مشاهده این مناظره تغییر داده‌اند.

نظرسنجی‌هایی که بلافاصله پس از مناظره «جی دی ونس» و «تیم والز» نامزدهای احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات برای معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، نشان داد سیاستمدار جمهوری‌خواه با اعتمادبه‌نفس بیشتر و آماده‌تر از رقیب دموکرات خود ظاهر شد.

بااین‌حال، نظرسنجی مشترک «سی‌بی‌اس» و «یوگاو» نشان داد که از نظر ۱۶۳۰ شرکت‌کننده در این نظرسنجی، ونس و والز در این مناظره انتخاباتی عملکرد یکسانی داشتند.

بر اساس این نظرسنجی، ۴۲ درصد از آمریکایی‌ها باور دارند ونس که به‌عنوان معاون «دونالد ترامپ» در انتخابات شرکت کرده، در مناظره پیروز شده است. رقیب دموکرات وی، یعنی والز هم از نظر ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، عملکرد بهتری داشت و پیروز مناظره بود. همچنین ۱۷ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند هر ۲ سیاستمدار عملکرد یکسانی داشتند و هیچ‌یک نتوانست دیگری را شکست دهد.

بر خلاف مناظره مستقیم ترامپ و «کامالا هریس» در ۱۰ سپتامبر که سرشار از اظهارات جنجالی و غیرواقعی ترامپ بود، ۸۸ درصد از بینندگان نظرسنجی معاونان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفتند لحن مناظره‌کنندگان «عموماً مثبت» بوده است.

۷۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی باور دارند اظهارات والز منطقی بوده، نه افراطی. در مقابل، ۶۵ درصد از شرکت‌کنندگان چنین نظری را درباره رقیب جمهوری‌خواه وی مطرح می‌کنند.

آن‌طور که از نظرسنجی مشترک سی‌بی‌اس و یوگاو پیدا است، محبوبیت والز و ونس پس از مناظره به ترتیب ۷ درصد و ۹ درصد افزایش یافت.

مناظره معاونان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

همچنین بر اساس نظرسنجی سی‌ان‌ان که با حضور ۵۷۴ رأی‌دهنده ثبت‌شده در آمریکا برگزار شد، شرکت‌کنندگان ارزیابی مشابهی از عملکرد این ۲ رقیب معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا داشتند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۱ درصد از بینندگان مناظره می‌گویند ونس عملکرد بهتری داشته و ۴۹ درصد از آنان چنین نظری را درباره والز مطرح می‌کنند. این در حالی است که پیش از برگزاری مناظره، نظرسنجی‌ها نشان می‌داد ۵۴ درصد از آمریکایی‌ها انتظار دارند والز عملکرد بهتری داشته باشد.

همچنین بر اساس نظرسنجی سی‌ان‌ان، ۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند توانست به‌خوبی از سیاست‌های ترامپ دفاع کند، در حالی که تنها ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان دفاع والتز از هریس را مطلوب ارزیابی کردند.

علاوه بر این، ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی سی‌ان‌ان گفتند چشم‌انداز والز برای آینده آمریکا را مشابه چشم‌انداز خود می‌دانند. در مقابل، تنها ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان ازن نظر را درباره ونس داشتند.

از نظر میزان تاثیرگذاری این مناظره، می‌توان گفت که بر اساس نظرسنجی سی‌ان‌ان، تنها یک درصد از آمریکایی‌ها پس از مشاهده مناظره تصمیم گرفتند که نامزد مورد حمایت خود در انتخابات نوامبر (۱۵ آبان) را تغییر دهند.

به گزارش ایندیپندنت، نظرسنجی‌های ملی نشان می‌دهد که در مجموع کامالا هریس ۲.۶ درصد محبوبیت بیشتری نسبت به دونالد ترامپ دارد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما