شناسهٔ خبر: 68968686 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار پلیس آگاهی در خصوص کلاهبرداری‌های اخیر شرکت‌های هرمی

رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص کلاهبرداری و فعالیت‌های عضویابی چند شرکت هرمی و همچنین کلاهبرداری‌هایی از طریق برقراری تماس تلفنی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی  گفت: اخیرا" شرکت‌هایی تحت عنوان شرکت قوچ پین با نام انحصاری Qoojpn و کیوتن با نام انحصاری Qoo۱۰ از کشور ژاپن و تیمون با نام انحصاری TMON کشورکره جنوبی به عنوان شرکت‌های تبلیغاتی مراکز بزرگ خرید‌های آنلاین جهانی اعم از آمازون، نتلر، وال مارت، علی بابا و... از طریق عضویابی اینترنتی فعالیت و افراد مختلف را با فرستادن لینک دعوت عضو نموده و با تحریک سایر اعضا، زیر مجموعه خود را افزایش و سود بیشتری را عاید خود می‌کنند که این موارد یک دسیسه هرمی بوده و باعث فریب و از بین رفتن سرمایه افراد می‌شود.

وی با اشاره به مرکزیت این نوع شرکت‌ها در خارج از کشور و تبلیغات اغوا کننده آن‌ها برای فریب افراد جامعه از عموم شهروندان خواست نسبت به اینگونه موارد و هر مورد دیگری که به افراد وعده اعطای سود بیشتر از طریق عضویابی و فعالیت‌های نامتعارف را می‌دهند هوشیار باشند.

رئیس پلیس آگاهی استان همچنین در خصوص یک شگرد دیگر کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی نیز هشدار داد و گفت: در این روش افراد کلاهبردار با شناسایی افراد بیمار و پزشکان معالج آنان، خود را از کادر پزشکی و از افراد فعال در حوزه تامین دارو معرفی و از فرد بیمار یا همراهان وی مبالغی را به بهانه تامین دارو‌های کمیاب و خاص از طریق واریز کارت به کارت دریافت می‌کردند که لازم است شهروندان نسبت به اینگونه افراد و درخواست‌های فریبنده هم نهایت دقت و هوشیاری را داشته باشند و اگر با این قبیل درخواست‌ها یا هر نوع ترفند کلاهبرداری دیگری مواجه شدند ضمن گزارش موضوع به پلیس، سایر شهروندان را نیز آگاه کنند.

نظر شما