شناسهٔ خبر: 68968513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دیوان عدالت اداری حکم به بازسازی بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه داد

دیوان عدالت اداری به دنبال شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، رأی جدیدی درباره تخریب بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، کیومرث خانی لعل آبادی، معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه، با اعلام این خبر اظهار داشت: اوایل خردادماه امسال مالک بیمارستان تاریخی مسیح با در دست داشتن حکم دیوان عدالت اداری و مجوز شهرداری، اقدام به تخریب این بنا کرد.

وی افزود: مالک سال گذشته موفق شده بود مجوز ساخت و ساز در این بنا را از دیوان عدالت اداری بگیرد و بر همین اساس، بنای تاریخی بیمارستان تخریب شد.

معاون میراث فرهنگی استان ادامه داد: پس از تخریب، اداره کل میراث فرهنگی شکایتی را به دیوان عدالت اداری ارائه کرد و اخیراً این دیوان رأی خود را صادر کرده است. طبق این حکم، دیوان عدالت اداری رأی قبلی خود مبنی بر مجوز ساخت و ساز را نقض کرده و مالک را ملزم به بازسازی عین به عین بنای اولیه کرده است.

خانی لعل آبادی تأکید کرد: در صورتی که شهرداری بخواهد مجوز ساخت برای این زمین صادر کند، باید مطابق با شکل و ساختار اولیه بیمارستان باشد.

او به قوانین مرتبط اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۱ شورای عالی شهرسازی و معماری، در صورت تخریب بناهای پیش از سال ۱۳۴۰، بازسازی به صورت عین به عین الزامی است.

بیمارستان مسیح کرمانشاه، که در اواخر دوره قاجار توسط میسیونرهای آمریکایی ساخته شد، اولین بیمارستان غرب کشور و دومین بیمارستان تاریخی ایران پس از بیمارستان سینا تهران محسوب می‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما