شناسهٔ خبر: 68966860 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

صالحی‌امیری: بازگشت آثار هنری به کشور را پیگیری می‌کنیم/ ایران هفتمین کشور جذاب گردشگری در جهان است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن اشاره به اینکه در چندین کشور پرونده حقوقی داریم در حال پیگیری هستیم هر اثر ایرانی که در هر کشوری باشد به کشور برگردانده شود، گفت: ایران در رده بندی جهانی هفتمین کشور جذاب گردشگری در جهان است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره الواح هخامنشی که به کشور بازگردانده شد گفت: یک قطعه از این الواح که در محدوده سد دز کشف شده بود ۵٠ سال پیش توسط یک ایرانی از کشور خارج شده و این فرد و فرزندانش این قطعه را به نمایندگی ما برگردانده و تحویل داده بود.

وی ضمن اشاره به اینکه گل‌نبشته‌ها به زودی با حضور رئیس جمهور در موزه ملی ایران رونمایی می‌شود، ادامه داد: در چندین کشور پرونده حقوقی داریم در حال پیگیری هستیم هر اثر ایرانی که در هر کشوری باشد به کشور برگردانده شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: توسعه جذب گردشگر نیازمند ۳ مسئله است که یکی معرفی جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی کشور است، ایران در رده بندی جهانی هفتمین کشور جذاب گردشگری در جهان است.

وی با بیان اینکه مسائل دیگر وجود زیرساخت و امنیت است، افزود: اکنون حدود ۶.٢ میلیون ظرفیت جذب گردشگری داریم و طبق برنامه هفتم باید این عدد را به ١۵ میلیون گردشگر برسانیم.

صالحی امیری با اشاره به اینکه برنامه‌هایی را تدوین و در حال صحبت با اعضای موثر دولت جهت دنبال کردن این ۳ حوزه هستیم، گفت: یکی از اقدام‌هایی که انجام می‌دهیم فعال سازی دیپلماسی است. طی روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته با تعدادی از وزاری گردشگری منطقه صحبت کردیم در حال آماده کردن آماده فضا برای ورود گردشگران هستیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه تعهد داریم سالانه ١٠٠ هتل ۴ و ۵ ستاره در کشور بسازیم، عنوان کرد: دولت چهاردهم با گفتمان وفاق بستر توسعه گردشگری را فراهم خواهد کرد و به امید خدا طی یک سال آینده شاهد تحول در آمار حضور گردشگران خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما