شناسهٔ خبر: 68966416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد؛

اجرای فاز دوم عملیات بهسازی و آسفالت آزادراه زنجان- تبریز

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان از اجرای فاز دوم بهسازی و روکش آسفالت آزادراه زنجان- تبریز از اول مهرماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، اصغر اسماعیلی، مدیرکل این اداره با اعلام این مطلب در جلسه شورای اداری گفت: با توجه به خواسته‌های مردمی و با پیگیری‌های انجام‌شده، خوشبختانه مناقصه قرارداد این محور برگزار و عملیات راهبردی در آزادراه آغاز شده است. امیدواریم اقدامات صورت‌گرفته در این محور به سرعت پیش برود و از روسای شهرستان‌هایی که در این مسیر قرار دارند، انتظار می‌رود مقاطع بحرانی را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه آسفالت آزادراه زنجان-تبریز در کل مسیر دچار مشکل است، تأکید کرد: ترمیم کل مسیر به دلیل محدودیت زمانی ممکن نیست، بنابراین با اولویت‌بندی نسبت به ترمیم مقاطعی که تخریب بالاتری در سطح جاده دارند، اقدام شود تا در فصل زمستان مشکل کاربران جاده‌ای کاهش یابد.

اسماعیلی از روسای ادارات شهرستان درخواست کرد قبل از پایان فصل کاری، هر روز این پروژه را رصد کرده و نسبت به حل مشکلاتی که در محل پروژه قابل برطرف شدن است، اقدام کنند.

در ادامه، وی با اشاره به نزدیک شدن فصل زمستان بر کاهش مصرف نمک و اجرای کامل استانداردهای فنی در بازگشایی محورها تأکید کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان این موضوع را جهت حفظ کیفیت آسفالت جاده عنوان کرد و افزود: وضعیت آسفالت آزادراه زنجان-قزوین به تازگی بهبود پیدا کرده و نگرانی به جهت استفاده از ماسه و نمک برای یخ‌زدایی در فصل زمستان وجود دارد، چرا که با این اقدام، آسفالت که به زحمت در این مسیر بهسازی شده، تخریب می‌شود.

اسماعیلی بر تغییر فرهنگ رانندگی مردم در فصول سرد سال تأکید کرد و گفت: در کشور ما معمولاً بعد از بارش برف، به منظور یخ‌زدایی و جلوگیری از لغزندگی سطح معابر و بروز مخاطرات مربوط به آن، روش پاشیدن نمک یا مخلوطی از شن و نمک به کار می‌رود. اگرچه این راهکاری ساده و ارزان برای کاهش اثرات یخ‌زدگی گذرگاه‌ها است، این روش معمول، خسارت‌های ناشی از آن به محیط زیست و جاده جبران‌ناپذیر خواهد بود. در این راستا، همراهی مردم با راهداری بسیار مؤثر خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط کنونی در استفاده از ترکیب ماسه و نمک در برف‌روبی زمستانی گفت: در حال حاضر از ترکیب سه به یک ماسه و نمک استفاده می‌شود و در شرایط اضطراری حتی به سمت استفاده از ترکیب یک به یک ماسه و نمک نیز پیش می‌رویم. باید در این خصوص فرهنگ‌سازی مناسبی درباره بازگشایی محورها صورت گیرد تا توقعات عمومی تعدیل شود. در غیر این صورت، هر چه در طی دوسال گذشته برای بهسازی آسفالت آزادراه‌ها تلاش کرده‌ایم، در کمتر از دو سال آینده از بین خواهد رفت.

وی از پخش نزدیک به ۳۰۰ هزار تن آسفالت در سال جاری در محورهای استان خبر داد و تأکید کرد: وقتی با وجود مشکلات مالی کشور، این حجم آسفالت‌ریزی انجام می‌گیرد، نباید با استفاده از نمک‌پاشی بدون در نظر گرفتن استانداردها بر روی مسیرهای تازه آسفالت‌شده، عملاً آن‌ها را تخریب کنیم.

نظر شما