شناسهٔ خبر: 68961906 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمله یمن به اسرائیل با موشک «قدس ۵»

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز چهارشنبه)از عملیات نظامی در عمق اراضی اشغالی با موشک «قدس ۵» خبر داد.

صاحب‌خبر -

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره عملیات نظامی ارتش این کشور در عمق سرزمین‌های اشغالی گفت: عملیات نظامی را علیه پایگاه‌های نظامی در عمق اراضی اشغالی با سه موشک بالدار از نوع «قدس ۵» انجام دادیم.

ارتش یمن از زمان جنگ غزه حملات موشکی و پهپادی را علیه اراضی اشغالی انجام داده و رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ، عرب و مدیترانه تحت محاصره دریایی قرار داده است.

انصار الله یمن در بیانیه ای درباره این عملیات اعلام کرد: در عملیات امروز پایگاه «نواتیم» و منطقه صنعتی «روتم» در نقب اشغالی را هدف قرار دادیم.

در این بیانیه آمده است: این عملیات که بعد از عملیات وعده صادق ۲ انجام شد، دقیق بود و به اهدافش رسید. این عملیات در چارچوب مرحله پنجم تشدید صورت گرفت که روز به روز در حال گسترش است.

موشک بالدار «قدس ۵» یمن چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک منبع نظامی یمنی در اظهاراتی به بیان ویژگی‌های موشک بالدار قدس ۵ که اخیرا به واسطه آن عملیاتی علیه اهداف نظامی صهیونیستی انجام شد، پرداخت.

یک منبع نظامی یمنی به شبکه المیادین گفت که موشک بالدار «قدس ۵» وارد خدمت شد و این موشک بخشی از سامانه دوربرد قدس است. برد این موشک به بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر می‌رسد و قدرت بالایی در پنهان شدن و مانور دادن دارد.

این منبع نظامی یمنی افزود: موشک قدس ۵ از موشک‌های پیشرفته زمین به زمین یمن به شمار می‌رود که برای هدف قرار دادن اهداف نظامی و حیاتی به کار گرفته می‌شود.

نظر شما