شناسهٔ خبر: 68961200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظرفیت پذیرش ۲۵۰ بی‌سرپناه در گرمخانه همدان

همدان- ایرنا- مدیر خدمات شهری شهرداری همدان گفت: گرمخانه این شهر ظرفیت پذیرش حدود ۲۵۰ بی‌سرپناه را در ایام سرد سال دارد.

صاحب‌خبر -

مرتضی رضایی روز چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: امکانات لازم از جمله استحمام، لباس فرم، ویزیت توسط پزشک، معرفی به کمپ‌های ترک اعتیاد، برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی، تزریق واکسن هپاتیت و ایدز، شام و صبحانه در گرمخانه همدان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: گرمخانه شهر همدان در راستای حمایت از افراد بدون سرپناه که اغلب کارتن خواب و معتاد هستند راه‌اندازی شده و به صورت شبانه روزی و در ۱۲ ماه سال خدمات ارائه می‌دهد.

رضایی ادامه داد: خدمات دهی گرمخانه شهرداری همدان به افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب به صورت شبانه روزی است و افراد متقاضی برای حضور و استفاده از گرمخانه بدون هیچ محدودیتی می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: امکان استحمام و شستشوی البسه، جای خواب مناسب، توزیع غذا، توزیع مواد شوینده و بهداشتی برای مصرف کارتن خواب‌ها، ضدعفونی مرکز و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی به این افراد در راستای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا از جمله خدماتی است که در گرمخانه شهرداری همدان ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین در راستای پشتوانه‌سازی در سلامت مراجعه کنندگان، تمام افرادی که اسکان دارند، زیرپوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا همزمان با فصل سرما و برودت هوا، بی‌خانمان‌های دوره گرد همدان در گرمخانه شهرداری گردهم می‌آیند تا از کارتن خوابی در امان مانده و سر بر بالینی گرم قرار دهند.

ایجاد گرمخانه مجهز از سوی شهرداری همدان به خصوص با تامین تجهیزات مناسب در سال‌های اخیر معضل کارتن خوابی در سطح این شهر را به حداقل رسانده و باعث شده تا افراد بی‌خانمان از این مکان استقبال کنند.

نظر شما