شناسهٔ خبر: 68960588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دمای هوا در آذربایجان شرقی کاهش پیدا می‌کند

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: امروز با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در نیمه جنوبی استان، کیفیت هوا در این شهرها از جمله تبریز کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، محمد امیدفر صبح امروز _چهارشنبه یازدهم مهر_ در جمع خبرنگاران، پدیده غالب در کل استان را وزش باد اعلام و اظهار کرد: این وضعیت تا فردا ادامه خواهد داشت و در نیمه جنوبی استان احتمال بروز گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به آلودگی هوا در نیمه جنوبی استان افزود: گروه‌های سنی حساس به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی شهرهای پرجمعیت و صنعتی نیمه جنوبی استان طی امروز از تردد غیرضروری در فضای آزاد به ویژه مناطق آلوده و مرکز شهر خودداری کنند.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای در نیمه شمالی استان بویژه منطقه ارسباران سامانه بارشی فعال بوده و موجب بارش باران می‌شود.

امیدفر با بیان اینکه طی روزهای اخیر دمای هوای استان چند درجه افزایش یافته است، ادامه داد: از اواخر فردا دمای هوا به صورت نسبی تا سه درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با دمای ۳۲ درجه و ورزقان با دمای هشت درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان بودند.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در این بازه زمانی دمای هوای تبریز در گرم‌ترین زمان به ۲۸ درجه و در خنک‌ترین زمان به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید، دمای فعلی (۸:۴۵) ۲۳ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت شش درجه افزایش یافته است.

نظر شما