شناسهٔ خبر: 68959885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج هزار و ۵۶۴ پرونده تخلف صنفی در گیلان تشکیل شد

رشت – ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل پنج هزار و ۵۶۴ پرونده تخلف صنفی به ارزش هزار و ۸۸۸ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.

صاحب‌خبر -

تیمور پورحیدری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه پنج هزار و ۳۳۲ پرونده تخلف به ارزش ۲۰۸ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال در حوزه اقتصادی تشکیل شده است. همچنین در حوزه قاچاق کالا نیز از هزار و ۴۹۵ بازرسی انجام شده برای ۲۳۲ واحد صنفی پرونده ای به ارزش هزار و ۶۸۰ میلیارد و ۲۳۴ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در حوزه آرد و نان نیز هفت هزار و ۱۰۰ بازرسی انجام و هزار و ۳۸۱ پرونده تخلف کم فروشی، عدم رعایت ساعات کار، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه به ارزش ۶ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال تشکیل شد که از این تعداد هزار و ۳۷۰ پرونده به ارزش ۶ میلیارد و ۴۲ میلیون ریال در حوزه نان و ۱۱ پرونده به ارزش ۵۵۵ میلیون ریال در حوزه آرد بوده است.

پورحیدری اضافه کرد: در قالب اجرای طرح مشاورین املاک نیز ۲ هزار و ۱۸۳ بازرسی انجام شد که ارزش ۱۶۸ پرونده تخلف این حوزه ۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اظهار کرد: از ابتدای شهریور تاکنون ۴۱۳ بازرسی از واحدهای صنفی لوازم اتحریر و صنوف مرتبط در قالب طرح بازگشایی مدارس انجام شد و برای ۱۲۳ متخلف این حوزه پرونده ای به ارزش یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال تشکیل شد.

وی اضافه کرد: طی روزهای گذشته از یک واحد صنفی فروش پت شاپ (غذای حیوان خانگی) نیز ۵۲۵ قلم کالای قاچاق به ارزش ۹۷۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال کشف شده است.

استان گیلان ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارد که حدود ۴۰ هزار واحد از این تعداد در مرکز استان فعال است. مرکز دریافت گزارشهای مردمی شامل ir.۱۲۴ سامانه تلفن ۱۲۴ به صورت ۲۴ ساعته بر بستر نرم افزاری وب سرویس فعال و دریافت کننده گزارش ها و شکایات مردمی است.

نظر شما