شناسهٔ خبر: 68957516 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشاور مقام معظم رهبری: مشاور مقام معظم رهبری:

اقدامات آینده صهیونیست‌ها اگر تجاوزکارانه باشد با واکنش‌های قاطعانه‌تری مواجه می‌شود

لاریجانی گفت: کشور‌های اسلامی شجاعت لازم را برای مقابله با صهیونیست‌ها ندارند اما همه آنها در دلشان از حمله موشکی ما خوشحال هستند.

صاحب‌خبر -

علی لاریجانی دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی و مشاور مقام معظم رهبری در گفتگو با شبکه خبر در ارتباط با حمله موشکی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی به اهداف نظامی سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: استراتژی ما ایجاد امنیت پایدار است و از هر گونه اقدام جنگ طلبانه جلوگیری کرده ایم.  هیچ وقت ایران در طول این ۴۵ سال گذشته اقدامی برای آغاز جنگ نداشته و اکنون هم راهبرد ما این است که تا جایی که می‌توانیم تلاش کنیم تا مسائل منطقه با صلح حل شود.  

وی ادامه داد:‌ اما رفتار خصمانه و جنایتکارانه صهیونیست‌ها را دیدیم و حتی صحبت‌های نتانیاهو در سازمان ملل بسیار گستاخانه بود و او همه کشور‌های خاورمیانه را تهدید کرد. وی نه تنها در عمل بلکه در گفتار هم گستاخانه بوده و بنای او بر این است که جنگ در منطقه گسترش پیدا کند و در این چند  روز هم جنایات او را دیدیم و راهی جز آن که به او پاسخ بدهیم نبود.

لاریجانی گفت: اکنون کشور‌های اسلامی شجاعت لازم را برای مقابله با صهیونیست‌ها ندارند، اما همه آن‌ها در دلشان خوشحال هستند، اما جرئت ندارند و این از رسالت‌های کشوری مانند ما است که استقلال داریم. اقدامی که در این زمینه انجام شد اقدامی به جا و سنجیده  و  لازم بود.

وی گفت:مردم در بسیاری از کشور‌ها ابراز خوشحالی کردند این نهاد و سرشت آن‌ها است که از صهیونیست‌ها متنفر هستند. 

لاریجانی افزود:برای  صهیونیست‌ها علامت بزرگی است که اگر به این روش ادامه دهند بحران دامن گیر خودشان هم می‌شود. شروع با نتانیاهو است، اما خاتمه با او نیست و این بحران به داخل سرزمین‌های اشغالی هم کشیده می‌شود.مسئولان ما در جمهوری اسلامی و مسئولان نظامی که بسیار عالی عمل کردند. آن‌ها دارند رصد می‌کنند و اقدامات صهیونیست‌ها اگر تجاوز کارانه باشد با واکنش‌های قاطعانه تری مواجه می‌شود.

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی گفت: صهیونیست‌ها یک سال با گروه کوچکی مانند حماس نتوانستند دستاوردی داشته باشد. برای آن که مشکل خود را حل کنند فرار به جلو کردند و به حزب الله حمله کردند . ضربه زدند،   اما ساختار حزب الله به خوبی محکم است. مشکلی را در میان آن‌ها نمی بینیم.  

وی درباره پیش بینی‌ها از آینده گفت:‌ شاید اکنون نشود اظهار نظر دقیقی کرد. بستگی دارد که آمریکایی‌ها که فرماندهی عملیات را بر عهده گرفته اند چه تصمیمی برای  صهیونیست‌ها بگیرند. من فکر می‌کنم که اگر بخواهند این آتش را ادامه دهند دامن گیر خودشان هم می‌شود. امریکایی‌ها در آستانه انتخابات هستند باید بدانند این جنگ برای خوئشان مشکل ساز می‌شود و اگر عاقل باشند نباید این بحث ادامه پیدا کند اما اکنون نمی‌شود دقیق نظر داد.

لاریجانی در انتها گفت: تصور من این است که آن‌ها متوجه ایستادگی ما شدند و فهمیدند که امکانات کافی نیز  داریم. علامتی که امشب داده شد دور از انتظار آن‌ها بود. در فاصله وعده صادق یک و دو امکانات دفاعی و نظامی خود را برای مقابله با موشک‌های ما سه برابر کردند،   اما  کاری که نیرو‌های مسلح ما انجام دادند بسیار موفقیت آمیز بود. حالا با عملیات امشب توجه آن‌ها بیشتر می‌شود با توانایی‌ها و امکانات ما آشنا می‌شوند.

نظر شما