شناسهٔ خبر: 68952801 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اظهارات یک مرجع تقلید درباره دبیرکل حزب الله/ آیت الله جوادی آملی: در خیلی موارد جنگ‌ها ظاهرا به نقطه آخر رسیده ولی دفعتا زمینه عوض شده است

آیت الله جوادی آملی با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله، تصریح کرد: هیچوقت خون هدر نمی‌رود چرا که خدای سبحان شهدا را زنده می‌داند، وقتی زنده دانستند یعنی دین به وسیله شهدا و به برکت قرآن و عترت محفوظ می ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اعضای هیئت علمی همایش حضرت جعفر بن ابیطالب علیه السلام با آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

بنابر روایت حوزه، آیت الله جوادی آملی در سخنانی بیان کرد: برگزاری همایش درباره جعفر بن ابیطالب (ع) و احیای این شخصیت ها، کار بسیار خوبی است. جعفر یک انسان عادی نبود، یک مرجع معمولی نبود، اینکه بعد از فتح خیبر که فتح عظیمی بود و فتح اسلام بود چون ستون پنجم کفار از بین رفتند، پیامبر می فرماید من نمی دانم از فتح خیبر خوشحال باشم یا از برگشتن جعفر از حبشه، این جایگاه جعفر در پیش رسول گرامی اسلام را می رساند و اینکه چقدر کار جعفر در نشر اسلام، عظیم بوده است.

او بیان داشت: شخصیت جعفر به شهامت، شهرت، عظمت علمی، فداکاری و متکلم بودن اوست، اینکه بتوانی سالیان متمادی در حبشه با کار علمی مسیحیان را با اسلام آشنا کنی و افکار آنها را برگردانی، کار آسانی نیست.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله اظهار داشت: هیچوقت خون هدر نمی‌رود چرا که خدای سبحان شهدا را زنده می‌داند، وقتی زنده دانستند یعنی دین به وسیله شهدا و به برکت قرآن و عترت محفوظ می ماند و شهدا هستند که جامعه را زنده می کنند.

او افزود: اگر همه ما بدانیم که برای اسلام داریم کار می‌کنیم، یقیناً خدا حفظ می‌کند. در خیلی موارد بوده که جنگ‌ها ظاهرا به آن نقطه آخر رسیده ولی دفعتاً زمینه عوض شده است.

آیت الله جوادی آملی گفت: دین حق است و ما اگر واقعاً خودمان دین را یاری کنیم، ممکن نیست شکست بخورد؛ هیچ ممکن نیست کسی در برابر حق بتواند پیروز شود.

۲۹۲۱۹

نظر شما