شناسهٔ خبر: 68951574 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

۵ گزینه روی میز آبی ها ؛ ساپینتو مشکلی برای حضور در استقلال ندارد!

درصورت بازگشت ساپینتو به استقلال، محرومیت او برای این تیم دردسرساز نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین؛ پس از اعلام استعفای دوباره جواد نکونام، حالا مدیران باشگاه استقلال باید برای ادامه کار این تیم با کادرفنی جدید تصمیم بگیرند چون به نظر می‌رسد اینبار نکونام کامبکی به تیم آبی شهر تهران نخواهد داشت.

به همین خاطر قرار است عصر امروز مدیران باشگاه جلسه‌ای را ترتیب داده و ضمن تشکر از زحمات نکونام، درمورد وضعیت کادرفنی تصمیم گیری کند.

گفته می‌شود در حال حاضر ۳ گزینه ایرانی برای سرمربیگری موقت و ۲ گزینه خارجی روی میز آبی‌ها قرار دارند.

در بین گزینه‌های خارجی، نام ریکاردو ساپینتو پررنگ‌تر از سایرین است و از مدت‌ها قبل صحبت‌های زیادی پیرامون بازگشت او به تیم استقلال مطرح شده است. بااینحال مشکل بزرگ بازگشت ساپینتو، محرومیت ۴ ماهه او از مسابقات است اما این محرومیت آنچنان هم که به نظر می‌رسد نمی‌تواند برای استقلال دردسر ساز شود. مرد پرتغالی می‌تواند با پشت سر گذاشتن نیمی از محرومیت خود با ارائه درخواست استیناف، باقی مانده محرومیتش را به حالت تعلیق دربیاورد. ضمن اینکه چون محرومیت مربی یا بازیکن از زمان ثبت قراردادش حساب می‌شود، بنابراین برفرض اینکه بازگشت او پس از بازی با هوادار رسمی شود، با احتساب ۲ فیفادی پیش رو در ماه‌های مهر و آبان، تعداد بازی‌هایی که این مربی از نیمکت استقلال دور خواهد ماند زیاد نمی‌شود. به این ترتیب او می‌تواند با پشت سر گذاشتن ۲ ماه از محرومیت خود درخواست تعلیق ۲ ماه باقی مانده را بدهد تا پیش از اتمام نیم فصل، برای بازی‌های هفته پانزدهم و همچنین معوقه هفته چهارم، به هدایت آبی‌ها از روی نیمکت بپردازد. ضمن اینکه این مربی برای هدایت استقلال در بازی‌های آسیایی مقابل النصر، الهلال، پاختاکور و الاهلی عربستان مشکلی نخواهد داشت. علاوه بر این ساپینتو در زمانیکه سرمربی استقلال بود، مدت زیادی را به هدایت تیم از روی سکوها پرداخت و بنابراین با این شرایط بیگانه نیست!

نظر شما