موتورهای v8 یا همان 8 سیلندر با غرش های خاص خود محبوب بسیاری از رانندگان هستند اما قوی ترین انواع این موتورها در آمریکا تولید شده اند.
موتورهای v8 یا همان 8 سیلندر با غرش های خاص خود محبوب بسیاری از رانندگان هستند اما قوی ترین انواع این موتورها در آمریکا تولید شده اند.
- افزایش حجم موتور: در دوران خودروهای Muscle کلاسیک، خودروسازان آمریکایی برای ساخت خودروهای سریعتر و موتورهای بزرگتر رقابت میکردند. موتورهای بزرگتر به مصرف سوخت بیشتر و تولید قدرت بیشتر منجر میشدند.
- موتور 500 اینچی کادیلاک: موتور 500 اینچی کادیلاک در سال 1970 معرفی شد و بزرگترین موتور V-8 بود که تا به حال در یک خودروی تولیدی آمریکایی نصب شده است. این موتور 400 اسب بخار قدرت و 550 پوند-فوت گشتاور تولید میکرد.
- کاهش قدرت موتور: به دلیل بحران سوخت و مقررات دولتی در دهه 1970، قدرت موتور 500 اینچی کادیلاک به تدریج کاهش یافت و تا سال 1976 به 190 اسب بخار رسید.
- مقایسه با موتورهای دیگر: موتورهای بزرگ دیگری نیز در خودروهای آمریکایی نصب شدهاند، اما موتور 500 اینچی کادیلاک همچنان بزرگترین موتور V-8 باقی مانده است.
موتور Cadillac 500 V-8
در بیشتر دهه ۱۹۶۰، جنرال موتورز یک ممنوعیت عجیب برای موتورهای بزرگ داشت که مانع از نصب موتورهای V-8 با حجم بیش از ۴۰۰ اینچ مکعب در خودروهای متوسط میشد. کوروت از این ممنوعیت مستثنی بود، اما این موضوع عملکرد خودروهای muscle شورولت را تا زمان لغو ممنوعیت برای مدلهای سال ۱۹۷۰ محدود کرد. با این حال، برای خودروهای بزرگ جنرال موتورز، موتورهای بزرگ نه تنها مجاز بودند، بلکه ضروری بودند، به ویژه برای کادیلاکها. الدورادو در دهه ۶۰ پنج نسل را پشت سر گذاشت و با هر ورودی جدید، اندازه آن افزایش یافت و نیاز به موتورهای بزرگتر برای حرکت آن داشت.
قدرت و توان 1970 Cadillac Eldorado
Engine |
500ci V-8 |
---|---|
Horsepower |
400 HP |
Torque |
550 pound-feet |
Transmission |
Three-speed automatic |
0-60 Time |
8.8 seconds |
Quarter-mile |
16.37 seconds |
Top Speed |
126 MPH |
موتور کادیلاک 500 V-8 برای مدل سال 1970 معرفی شد، این موتور تا سال 1976 منحصر به الدورادو بود و از موتور کادی 472ci ساخته شده بود، با افزایش کورس برای ایجاد حجم بیشتر. با قدرت 400 اسب بخار، به اندازه عملکرد آن روزها پویا نبود، اما با تولید 550 پوند-فوت گشتاور، قهرمان نیروی چرخشی بود. این موتور الدورادو را به یک خودروی Drag کارخانهای تبدیل نکرد، اما کمک کرد تا از یک خودروی کند جلوگیری کند.
The 400-Plus Displacement Club
تمامی سه خودروساز بزرگ آمریکایی سالها موتورهای V-8 با حجم بیش از ۴۰۰ اینچ مکعب ساختند ، اما این موتورها برای استفاده در خودروها و کامیونهای بزرگ رزرو شده بودند. زمانی که پونتیاک GTO در سال ۱۹۶۴ استفاده از موتورهای بزرگ V-8 در خودروهای متوسط را محبوب کرد، جنگ حجم و اسب بخار آغاز شد. این نبرد عملاً تا سال ۱۹۶۶ با معرفی موتور کرایسلر ۴۲۶ استریت همی به پایان رسید. با تولید ۴۲۵ اسب بخار و ۴۹۰ پوند-فوت گشتاور، این موتور بالاترین عملکرد را در دوران خودروهای muscle کلاسیک داشت.
420-Friendly Engines
Engine |
Horsepower |
Torque |
---|---|---|
426ci Hemi V-8 |
425 HP |
490 pound-feet |
427ci FE V-8 |
425 HP |
480 pound-feet |
427ci L88 Tri-Power V-8 |
435 HP |
460 pound-feet |
428ci Cobra Jet V-8 |
335HP |
420 pound-feet |
429ci 390-Series V-8 |
340 HP |
480 pound-feet |
429ci Cobra Jet V-8 |
375 HP |
450 pound-feet |
440ci Magnum V-8 |
390 HP |
490 pound-feet |
454ci LS-6 V-8 |
450 HP |
500 pound-feet |
455ci Big Block V-8 |
360 HP |
510 pound-feet |
460ci 385-Series V-8 |
365 HP |
500 pound-feet |
472ci 472-Series V-8 |
375 HP |
525 pound-feet |
500ci 472-Series V-8 |
400 HP |
550 pound-feet |
فورد موتور 429ci Cobra Jet V-8 با 335 اسب بخار قدرت داشت که بسیاری معتقد بودند کمتر از حد واقعی ارزیابی شده بود، اما زمانهای 14 و 15 ثانیهای در مسیر یک چهارم مایل خودروهای مجهز به آن، این ادعا را رد میکرد. در شورولت کوروتهای C2 و C3 موتور 427ci V-8 با 425 اسب بخار قدرت داشتند، اما هیچ خودروی تولیدی متوسط دیگری به آن دسترسی نداشت. سرانجام، در سال 1970، زمانی که ممنوعیت موتورهای بزرگ جنرال موتورز به پایان رسید، موتور 454ci V-8 با 390 اسب بخار قدرت معرفی شد و به شورولت چِوِل فرصتی در برابر خودروهای muscle داده شد.
454 Horsepower King
موتور بیگ بلاک 454 شورولت پادشاه اسب بخارها است. این موتور در سال 1970 معرفی شد و در دو نسخه عرضه شد. نسخه LS-5 آن 390 اسب بخار قدرت و 500 پوند-فوت گشتاور تولید میکرد، که تا زمانی که با 450 اسب بخار نسخه LS-6 مقایسه نشود، بد نیست. این موتور بیشتر به خاطر قرار گرفتن زیر کاپوتهای شورولت چِوِل SS 1970 و کوروت C3 ZR2 1971 معروف است، که هر دو از کلاسیکهای بسیار نادر هستند.
Quickest Massive Engine Cars
کادیلاک الدورادو همیشه یک خودروی لوکس بزرگ بوده و موتور 500ci V-8 آن هرگز برای تبدیل شدن به یک خودروی عملکردی طراحی نشده بود. با این حال، موتورهای بزرگ دیگر برای برنده شدن در چالشهای Red Light و کسب افتخار در مسیر مستقیم طراحی شده بودند. همانطور که افزایش حجم موتور به معنای افزایش اسب بخار نیست، حجم بالای سیلندرها نیز به معنای زمانهای کوتاهتر در مسیر یکچهارم مایل نیست.
Big V-8 Drag Race
Car |
Engine |
Quarter-mile Time |
---|---|---|
1970 Cadillac Eldorado |
500ci 472-Series V-8 |
16.37 seconds |
1968 Lincoln Continental Mark III |
460ci 385-Series V-8 |
16.0 seconds |
1969 Ford Mustang Boss 429 |
429ci 385-Series V-8 |
14.09 seconds |
1970 Dodge Challenger R/T SE |
440ci Magnum V-8 |
14.0 seconds |
1969 Ford Mustang Mach 1 |
428ci Cobra Jet V-8 |
13.9 seconds |
1970 Chevrolet Chevelle SS |
454ci LS-6 V-8 |
13.8 seconds |
1970 Buick GSX Stage 1 |
455ci Big Block V-8 |
13.3 seconds |
1967 Chevrolet Corvette Sting Ray |
427ci L88 Tri-Power V-8 |
13.3 seconds |
1970 Plymouth Hemi 'Cuda |
426ci Hemi V-8 |
13.1 seconds |
موتور Dodge Viper
Generation |
Engine |
Horsepower |
---|---|---|
First (1992-2002) |
8.0-liter Viper V-10 |
400-460 HP |
Second (2003-2006) |
8.3-liter Viper V-10 |
500-510 HP |
Second (2008-2010) |
8.4-liter Viper V-10 |
600-640 HP |
Third (2013-2017) |
8.4-liter Viper V-10 |
640-645 HP |
دوج نسل سوم وایپر را با یک موتور V-10 با حجم 8.4 لیتر، که معادل 512.5 اینچ مکعب است، تجهیز کرد. وایپر رکورد بزرگترین موتور نصب شده در یک خودروی تولیدی آمریکایی را دارد، اما یک نکته وجود دارد که به کادیلاک اجازه میدهد تا همچنان مقداری از اعتبار خود را حفظ کند. موتور وایپر برای رسیدن به این مقام نیاز به دو سیلندر اضافی داشت، بنابراین کادیلاک الدورادو همچنان قهرمان موتورهای V-8 است. با توجه به روند فعلی به سمت موتورهای توربو V-6 و هیبریدی، بعید است که هیچ خودروی آمریکایی دیگری بتواند حجم موتور 500ci V-8 را پشت سر بگذارد.
واقعیت این است که موتور کادیلاک 500 به عنوان بزرگترین موتور V-8 که تاکنون در یک خودروی آمریکایی نصب شده است، موتور 500ci بزرگتر از هر موتور خودروی تولیدی دیگری است، اما نه قدرتمندتر و نه سریعتر، فقط یک عدد است که بزرگ به نظر میرسد. کادیلاک الدورادو 1970 یک کلاسیک بیزمان است، اما قطعاً یک خودروی خیابانی نیست. موتور کادیلاک 500 میتوانست افسانهایترین موتور ساخته شده باشد.
نظر شما