شناسهٔ خبر: 68945968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نائب رئیس هیات تکواندوی البرز:

البرز ۷۵ هزار تکواندوکار ثبت‌شده دارد

مرتضی تاجیک

نائب رئیس هیات تکواندوی البرز گفت: هیات تکواندو البرز در پایان سال ۱۴۰۲ دارای ۷۱ هزار عضو ثبت شده در سایت بانک اطلاعات بود که در شش ماه نخست سال جاری این عدد قریب به ۷۵ هزار نفر رسیده و همچنان روند صعودی را طی می‌کند.

صاحب‌خبر -

کورش رجلی قهرمان در گفت و گو با ایسنا اظهار کد: هیات تکواندو البرز در پایان سال ۱۴۰۲ دارای ۷۱ هزار عضو ثبت شده در سایت بانک اطلاعات بود که در شش ماه نخست سال جاری این عدد قریب به ۷۵ هزار نفر رسیده و همچنان روند صعودی را طی می‌کند.

رجلی افزود: با توجه به حضور ۸۷۹ مربی ۸۲۸ داور و ۳۷ مدرس در سطح استان همواره دغدغه خدمت‌گزاری به این عزیزان را داشته‌ایم و همه تلاش بنده و همکارانم در هیات تکواندو در جهت ارائه بهترین امکانات و ایجاد ظرفیت های مختلف و بالا برای جامعه پرافتخار تکواندو بوده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: سال گذشته نمایندگان شایسته استان موفق به کسب ۶۰ مدال رنگارنگ در رویدادهای آسیایی، جهانی و بین المللی شده بودند که در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ نیز دختران و پسران البرزی ۱۹ مدال را بنام کشور و استان ثبت کرده اند.

رجلی ادامه داد: با توجه به استقبال بی نظیر تکواندوکاران و مربیان استان از لیگ های استان در سال جاری نیز لیگ های دختران و پسران در رده های سنی خردسالان و نونهالان برگزار شد و در شش ماهه دوم سال نیز لیگ های پومسه، هان مادانگ و کیوروگی در رده سنی نوجوانان و جوانان و بزرگسالان پیگیری خواهد شد.

وی گفت: در کنار برگزاری رقابت‌های لیگ از برگزاری فستیوال های مختلف و مسابقات قهرمانی، مناسبتی و انتخابی نیز غافل نبوده‌ایم با توجه به آمار ثبت شده ۲۰ رویداد در این خصوص برگزار شده است.

نائب رئیس  هیات تکواندو تصریح کرد: تیم های منتخب البرز در طی سال ۱۴۰۲ موفق به اخذ چهار کاپ قهرمانی  در رقابت‌های قهرمانی کشور شدند که این مهم در سال جاری با کسب ۳۹ مدال رنگارنگ و احزار چهار عنوان قهرمانی تکرار شد. شایان ذکر است استان البرز با میزبانی رقابت‌های قهرمانی کشور منطقه دو در رده سنی خردسالان و نونهالان موفق به ثبت این موفقیت شد.

مدیر جوان تکواندو البرز بیان کرد: همواره به دنبال نوآوری و ابتکار در تکواندو بودیم و در زمینه اولین ها به جرات می‌توان استان البرز را استان سرآمد معرفی کرد. در همین راستا اقدام به پی ریزی پایگاه استعداد یابی و قهرمانی برای نخستین بار در کشور کردیم و با شناسایی و جذب مستعدین تکواندو برنامه های تمرینی منظم و تخصصی را برای این عزیزان به مرحله اجرایی درآوردیم تا هنرجویان البرزی علاوه بر حضور مستمر در کلاس های آموزشی خود در پایگاه قهرمانی به تمرین زیر نظر مربیان باتجربه و بازیکنان نخبه بپردازند. خدا را شاکرم در کمتر از یک سال و نیم تیم های پایگاه قهرمانی البرز در دو بخش آقایان و بانوان تشکیل شد و راهی رقابت‌های لیگ کشور گردیدند.

وی اعلام کرد: آمادگی برگزاری کمپ ها و تمرین های مشترک با استان های متقاضی در پایگاه را نیز داریم.

مسئول فنی هیات تکواندو افزود: در سال گذشته ۳۰ تکواندوکار از این استان  به عضویت تیم های ملی درآمدند،در سال جاری نیز ۱۵ بازیکن ملی پوش در اردو های انتخابی و تمرینی حضور داشتند و طی چند روز آینده شاهد رقابت چهار بازیکن نوجوان البرزی در رقابتهای جهانی خواهیم بود.

مسئول فنی هیات تکواندو که سابقه عضویت  و مربیگری تیم های ملی را در کارنامه خود دارد در بخش دیگری از سخنان خود گفت:این استان همواره مهد پرورش نخبه های ورزشی فراوانی بوده است و در سایه دلسوزی متعهدانه و تجارب ارزشمند مربیان البرزی اتفاقات شیرینی در تکواندو رقم خورده است. در این میان حضور مدام مربیان در کادرهای فنی تیم ملی از دیدگان کسی دور نبوده و همیشه روی مربیان این استان حساب ویژه ای باز شده است،در حال حاضر نیز دو مربی خانم و یک مربی آقا البرزی در رده سنی جوانان و بزرگسالان  مسئولیت هدایت تیم های ملی را بر عهده دارند و در المپیک پاریس با حمایت و هدایت همه جانبه ملی پوشان و تاریخ سازی بر لیاقت نمایندگان البرز در جایگاه سرمربی و مربی صحه گذاشتند.

این مسئول ادامه داد: چهار دوره آزمون ارتقاء کمربند طبق تقویم ارسالی فدراسیون به مرحله اجرایی رسیده است و طی شش ماهه دوم نیز ۹ آزمون در سطح استانی و کشوری برگزار خواهیم کرد.

رجلی در پایان گفت: پس از تثبیت جایگاه هیات تکواندو با همکاری و همراهی مسئولین استانی و فدراسیون گامی مهم و اساسی در توسعه زیر ساخت های این رشته برداشتیم و با تدوین سند راهبردی تکواندو البرز نگاهی کلان به آینده این رشته داریم،امیدوارم  با حمایت‌های مسئولین امر بتوانیم ورزشکاران این رشته پرطرفدار رزمی را در جهت رشد و پیشرفت سوق دهیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما