شناسهٔ خبر: 68943831 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

نصیری قیداری سرپرست دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان شد

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی «سعدالله نصیری قیداری» را به عنوان سرپرست دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان منصوب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی ایرنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در حکم حسین سیمایی صراف خطاب به سعدالله نصیری قیداری آمده است:

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان «سرپرست دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان» منصوب می‌شوید.

از جنابعالی انتظار دارد با توکل به خداوند سبحان سرپرستی آن دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب و سند دانشگاه اسلامی به انجام رسانید. امیدوار است با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، راهبرد دولت وفاق ملی و با جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب نظران، وظایف محوله را به نحو شایسته انجام دهید. توفیق و سربلندی روزافزون جناب‌عالی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

سعدالله نصیری قیداری (متولد ۱۳۳۸ شهرستان خدابنده زنجان) دانش‌آموخته رشته فیزیک از دانشگاه شیراز و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با مرتبه استادی است که بیش از ۶۰ مقاله علمی، پژوهشی در مجلات معتبر بین‌المللی به چاپ رسانده و همچنین ۵ جلد کتاب تألیفی و ترجمه در زمینه فیزیک و اختر فیزیک دارد.

از سوابق اجرایی نصیری قیداری می‌توان به نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ۱۳۹۴تا ۱۳۹۷، ریاست دانشگاه شهید بهشتی ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، رئیس دانشکده علوم و معاون آموزشی دانشگاه زنجان در دهه ۷۰ و دبیر ستاد سال جهانی علوم پایه سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه جداگانه‌ای از خدمات و تلاش‌های بابک کریمی رئیس سابق دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

نظر شما