شناسهٔ خبر: 68940002 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امیدوار به طلسم شکنی

ترکیب سپاهان برابر استقلال تاجیکستان (احتمالی)

تیم فوتبال سپاهان در حالی به مصاف استقلال تاجیکستان می​رود که در سه بازی اخیر نتایج جالبی کسب نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم گروه C لیگ دو قهرمانان آسیا امروز _سه‌شنبه، دهم مهر_ از ساعت ۱۹:۳۰ تیم‌های سپاهان و استقلال تاجیکستان در ورزشگاه فولادشهر رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

تیم فوتبال سپاهان برای این دیدار هادی محمدی را به دلیل محرومیت ناشی از اخراج در بازی قبل در اختیار ندارد اما سایر نفرات این تیم در دسترس مورایس خواهند بود.

با توجه به سه دیدار اخیر سپاهان که با نتایج ضعیفی همراه بوده است انتظار می‌رود تغییرات در ترکیب اولیه سپاهان برابر استقلال تاجیکستان زیاد باشد.

خط دفاعی که باید سر و شکل بگیرد

خط دفاع سپاهان در فصل جاری در هر بازی متفاوت بوده است و تغییرات متوالی مورایس که بعضی اوقات اجباری بوده است باعث شده همچنان چهار مهره ثابت خط دفاعی این تیم مشخص نباشند. برای بازی با استقلال تاجیکستان با توجه به محرومیت محمدی، مورایس باید از بین دانشگر و یزدانی یک نفر را به عنوان دفاع وسط در کنار حزباوی قرار دهد که احتمال حضور دانشگر در ترکیب اولیه با توجه به اینکه او در پوستر رسمی سپاهان برای این بازی حضور داشته است، بیشتر است. البته با توجه به فشردگی مسابقات احتمال استراحت به حزباوی هم وجود دارد تا یزدانی و دانشگر زوج دفاعی سپاهان باشند. مدافعان کناری سپاهان در بازی قبل آریا یوسفی و صالح حردانی بودند اما بعید است در بازی پیش رو نیز از این دو مدافع کناری استفاده شود. حردانی برابر تراکتور عملکرد خوبی نداشت و از آریا یوسفی نیز احتمالاً در پست وینگر استفاده خواهد شد، بدین ترتیب احتمال بازی کردن حسین گودرزی به عنوان دفاع چپ و وحدت حنانوف به عنوان دفاع راست بیشتر است.

انزونزی و نیاز به هماهنگی بیشتر در میانه میدان

استیون انزونزی همانطور که انتظار می‌رفت به ترکیب اصلی تیم راه یافت اما اولین حضور او چندان خوش یمن نبود و با شکست مقابل تراکتور همراه بود. انزونزی که جانشین دابو در خط میانی شده بود نیاز به هماهنگی بیشتر با کریمی و سایر هافبک‌های تیم دارد و به همین جهت مورایس همچنان از او در ترکیب اصلی استفاده می‌کند تا هماهنگی مورد نظر ایجاد شود. مورایس اگر مانند بازی با تراکتور بخواهد از خط هافبک چهار نفره استفاده کند احتمالاً باز هم دابو نیمکت نشین خواهد بود و کریمی و انزونزی به عنوان دو هافبک مرکزی به کار گرفته می‌شوند. در دو سمت خط هافبک آریا یوسفی، محمد مهدی محبی و مهدی لیموچی گزینه‌های مورایس هستند که با توجه به عملکرد لیموچی در بازی قبل، مورایس احتمالاً از یوسفی و محبی به عنوان دو هافبک کناری استفاده می‌کند.

این احتمال هم وجود دارد که خط هافبک سپاهان مانند بسیاری از دیدارهای این فصل سه نفره باشد، در این صورت احتمال حضور کریمی، انزونزی و دابو در ترکیب اصلی وجود دارد، که در این صورت وظایف هجومی دابو و انزونزی بیشتر خواهد بود و در خط حمله تیم با یک مهاجم نوک و دو وینگر بازی خواهد کرد.

اولین حضور کامارا در ترکیب ثابت

با توجه به حضور ابوبکر کامارا در نشست خبری قبل از بازی، احتمال حضور او در ترکیب اصلی زیاد است و بدین ترتیب او مهاجم نوک سپاهان برابر استقلال تاجیکستان خواهد بود. همچنین مانند بازی قبلی کاوه رضایی در ترکیب خواهد بود تا خط حمله تیم با این دو مهاجم تشکیل شود. بدین ترتیب اسدی که در بازی قبل کنار کاوه رضایی در خط حمله حضور داشت نیمکت نشین می‌شود.

این احتمال هم وجود دارد که مورایس از سیستم ۴-۳-۳ و یک مهاجم نوک یعنی کامارا استفاده کند که در این صورت دابو یا اسدی به عنوان هافبک هجومی به خط هافبک اضافه می‌شوند.

ترکیب احتمالی سپاهان برابر استقلال تاجیکستان به شرح زیر است:

پیام نیازمند، محمد امین حزباوی (سیاوش یزدانی)، محمد دانشگر، حسین گودرزی، وحدت حنانوف، محمد کریمی، استیون انزونزی، آریا یوسفی، محمد مهدی محبی، کاوه رضایی (رضا اسدی) و ابوبکر کامارا

نظر شما