شناسهٔ خبر: 68938715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان آتش نشانی شهر:

یاسوج خودروی نردبان‌دار امدادرسانی ندارد

عیسی فتحی

رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج گفت: این شهر تنها مرکز استانی که خودروی نردبان‌دار برای امدادرسانی به ساختمانهای بلندمرتبه ندارد.

صاحب‌خبر -

محمد رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در ۶ ماه اول امسال یک هزار و ۷۷ مورد عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در شهر یاسوج داشتیم.
وی اظهار کرد: در ۶ ماهه سال جاری بیشترین حوادث در تیرماه اتفاق افتاده که ۲۱۲ مورد بوده اند و پرتکرارترین آنها نیز گیرافتادن در آسانسور با ۱۹۳ مورد گیرافتادگی بوده که دلیل اصلی آن قطعی ناگهانی برق در ایام تابستان بوده است.
رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج خاطرنشان کرد: با توجه به فصل گرما بیشترین آتش سوزی‌ها در ماه‌های تیر و مرداد و در مناطقی همچون باغات و مزارع اتفاق می افتادند و همکاران ما برای انجام عملیات به این مناطق اعزام می شدند.
رستمی با بیان اینکه در ۶ ماه اول سال جاری پنج مورد عملیات نجات غرق شدگی توسط نیروهای آتش نشانی سطح استان انجام شد، تصریح کرد: نیروهای سازمان آتش نشانی روزانه در کلاس‌های تخصصی مختلف در زمینه های امداد و نجات و اطفای حریق شرکت می کنند و هم اکنون نیز ۱۲ نفر از نیروهای غواص درحال گذراندن دوره تخصصی غواصی هستند.
وی ادامه داد: از لحاظ تجهیزات و امکانات در زمینه های خودرو، تیم امداد و نجات غواصی و کوهستانی در مرکز استان کمبودهای زیادی داریم که البته طی جلسه ای که در روز ایمنی و آتش نشانی با استاندار داشتیم ایشان قول مساعد برای رفع این مشکل داده اند.
رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج عنوان کرد: بیشترین مشکلی که در یاسوج، مرکز استان داریم، نبود خودروی نردبان دار برای امداد رسانی به ساختمان های بلند مرتبه است که شایان کر است شهر یاسوج تنها مرکز استانی است که این خودرو را ندارد.
رستمی اظهارکرد: در شهر یاسوج چهار ایستگاه عملیاتی با ۶۴ نفر نیروی عملیاتی داریم که البته آزمون استخدامی در سراسر کشور برگزار می شود و سهم مرکز استان ما ۲۴ نفر نیروی جدید است که پس از گذراندن آزمون‌های کتبی و عملی به جمع نیروهای عملیاتی مرکز استان اضافه خواهند شد.
وی بیان کرد: در بحث ساختمان های نا ایمن بازیدها و بررسی های متعددی داشته ایم و هشدارهای لازم را اعلام کرده ایم همچنین از بیمارستانها و مراکز درمانی هم بازدیدهایی به عمل آمده است که البته این بازدیدها دوره ای هستند و مجدد اعمال خواهند شد.
انتهای پیام

نظر شما