شناسهٔ خبر: 68935192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل توزیع برق اهواز خبر داد

اصلاح ۳۹۶۶ نقطه معیوب روی شبکه برق ۳۳ هزارولت اهواز

مونا چراغی مونا چراغی

مدیرعامل توزیع برق اهواز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای تامین برق مطمئن و پایدار به مردم ۳۹۶۶ تجهیز معیوب شبکه ناشی از همزمانی گرمای شدید و افزایش بار مصرف شناسایی و اصلاح شد.

صاحب‌خبر -

محمد فراتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: خدمت‌رسانی به شهروندان جزو وظایف اصلی ما بوده و مجموعه صنعت برق بصورت شبانه‌روزی در تلاش است تا بتواند برق مطمئن و پایداری را برای شهروندان فراهم کند.

وی افزود: شبکه برق یک سیستم گسترده بوده و به منظور خدمات‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به مشترکین لازم است به صورت مستمر طول خطوط بازبینی شود. در این راستا با برنامه‌ریزی‌های فنی از سوی معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ و انجام بازدیدهای میدانی به وسیله دستگاه‌های تخصصی، موارد مشکوک و معیوب ثبت اطلاعات می‌شوند.

فراتی بیان کرد: یکی از مهمترین عملیات فنی روی شبکه ۱۱ و ۳۳ هزار ولت یا خطوط فشار متوسط، ترموویژن یا عملیات گرمانگاری است که به وسیله دوربین‌های مجهز، اتصالات سست و یا نشتی‌های جریانی روی برخی از تجهیزات شناسایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در امور نگهداری و تعمیرات شبکه فشار متوسط این شرکت به منظور کاهش حوادث اتفاقاتی ناشی از همزمانی گرمای شدید و افزایش مصرف برق، توسط گروه‌های ویژه کار با خطوط برقدار تعداد ۵۰۰۰ نقطه کار شناسایی و تعداد ۳۹۶۶ اشکال فنی روی تجهیزات شبکه برق رفع شد.

وی ادامه داد: در مجموع عملیات انجام شده، تعداد ۱۳۴۷ دستور کار فنی صادر و ۳۸۰۰ نفر ساعت برای انجام این عملیات نیروی تکنسین فنی برق بکار گرفته شده است.

فراتی یادآور شد: تامین برق در شرایط فعلی با توجه به ناترازی‌ها ناشی از افزایش بار مصرف از سوی برخی مشترکین، حفاظت از شبکه را دچار مشکل کرده و امسال نیز به علت افزایش گرمای هوا وضعیت بسیار دشواری را پیش آورده بود که با تلاش مجموعه صنعت برق و اجرای ۱۸۰ طرح ابلاغی از سوی وزارت نیرو توانستیم با کمترین میزان حادثه تابستان ۱۴۰۳ را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

نظر شما