شناسهٔ خبر: 68934711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

استاندار مازندران:

راه و مکتب شهید «سید حسن نصرالله» ادامه دارد

«نوری» گفت: صهیونیست‌ها سیدحسن نصرالله شخصیت باعظمت دنیای اسلام و رهبر حزب الله لبنان را به شهادت رساندند، اما راه و مکتب این شهید والامقام ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «یوسف نوری» استاندار مازندران عصر امروز در اجلاسیه «مدال عشق»؛ اجتماع بزرگ پهلوانان، کشتی‌گیران و قهرمانان ورزش استان مازندران که در راستای دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید دیار علویان در ورزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک برگزار شد، از شهدا به عنوان قهرمانان واقعی و جاوید یاد کرد و اظهار داشت: ورزشکاران این خطه از شمال کشور نیز پرچم ایران اسلامی را با تأسی از سیره شهدا در قله‌های جهان برافراشتند که شایسته تحسین است.

وی به جنایات اسرائیل در غزه و لبنان اشاره کرد و افزود: صهیونیست‌ها سیدحسن نصرالله شخصیت باعظمت دنیای اسلام و رهبر حزب الله لبنان را به شهادت رساندند، اما راه و مکتب این شهید والامقام ادامه دارد.

نوری با اشاره به کارکرد ورزش، گفت: از دیرباز ورزش در بین امت اسلامی زمینه ساز سلامتی و عامل قدرت در سیاست است.

وی با بیان اینکه ورزشکاران رسانه‌ای مقتدر در عرصه سیاسی به شمار می‌روند، یادآور شد: مردم مازندران در دوران دفاع مقدس هزار و ۲۰۰شهید ورزشکار را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

نوری به افتخارآفرینی مازندرانی‌ها در المپیک پاریس اشاره کرد و گفت: مازندران، خوزستان و تهران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم مدال آوران المپیکی را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران مازندرانی ۳۶۵مدال در رویداد‌های جهانی، آسیایی و بین المللی کسب کردند، افزود: مازندران در رتبه یک تا سه کشتی دنیا قرار دارد.

نوری با بیان این که مازندران ۲۰ درصد از تعداد ورزشکاران اعزامی به المپیک را داشت، افزود: یک سوم مدال‌های المپیک توسط ورزشکاران مازندرانی کسب شده است.

وی با عنوان این که مازندران بالاترین میزان اعزام ورزشکاران و کسب مدال در المپیک را داشته است، خواستار افزایش سرانه ورزشی استان از سوی وزارت ورزش و جوانان شد.

نوری در پایان «محمدهادی ساروی»، «حسن یزدانی»، «رحمان عموزاد»، «امیرحسین زارع» از کشتی فرنگی و آزاد و دارندگان مدال المپیک پاریس و همچنین «مرتضی مهرزاد»، «مجید لشگری» و «رمضان صالحی» اعضای تیم ملی والیبال نشسته و دارندگان مدال طلای پارالمپیک پاریس را مایه فخر و مباهات ملت ایران عزیز به ویژه مازندرانی‌ها دانست و بر لزوم رفع کم و کاستی‌های حوزه ورزش و جوانان در دیار علویان به همت وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما