شناسهٔ خبر: 68933602 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

اجرای ۱۸ ویژه برنامه برای بزرگداشت هفته ملی کودک هدف‌گذاری شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هجده ویژه برنامه متنوع برای بزرگداشت هفته ملی کودک چهاردهم تا بیستم مهر در این استان هدف‌گذاری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، بهنام نظری عصر امروز _دوشنبه نهم مهر_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هفته ملی کودک دارای اهمیت بسیاری است زیرا کودکان امروز آینده سازان ایران هستند.

وی با بیان اینکه توجه به جایگاه کودک در آیات و روایات دینی و اسلامی مورد تاکید قرار دارد افزود: شاکله شخصیتی مدیران آینده از زمان کودکی شکل می‌گیرد، بنابراین باید کودکان را در این مسیر از فضای مجازی دور کنیم و برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم و در این مسیر راهبرد ارائه دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ۱۸ ویژه برنامه متنوع برای بزرگداشت هفته ملی کودک چهاردهم تا بیستم مهر در این استان هدف‌گذاری شد.

نظری تصریح کرد: در بیست سال آینده کودکان ایران اسلامی در کسوت مدیریت قرار خواهند گرفت بنابراین باید برنامه‌ریزی هوشمندانه برای تربیت مدیران آینده در دوران کودکی مورد توجه باشد و تمام مسئولین و نهادهای اجرایی استان باید در هفته ملی کودک اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه کودک هرچه در توان داریم باید به میان آوریم و سرمایه گذاری کنیم گفت: باید از اقدامات جزیره‌ای جلوگیری کنیم و همه دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند تا برنامه‌ها را بر اساس زمان بندی مشخص اجرا کنیم.

اصلی‌ترین برنامه بزرگداشت هفته کودک در اراک برگزاری جشنواره است

احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی هم اظهار کرد: اصلی‌ترین برنامه بزرگداشت هفته کودک در اراک برگزاری جشنواره در فرهنگسرای شهر است.

وی افزود: هفته ملی کودک فرصت مغتنمی است تا حقوق کودکان را بررسی کنیم و حساسیت‌زایی داشته باشیم تا سازمان‌های مختلف به حوزه کودکان ورود کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، جلب توجه افکار عمومی به حقوق کودکان، همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و ارتقا دانش جامعه به حقوق کودکان، آگاهی بخشی به جامعه نسبت به قوانین کودک، توجه به قانونگذاری ویژه کودکان، اهتمام به محتوای فرهنگی ویژه کودکان، توجه به وضعیت کودکان در حوزه بین‌الملل را از اهداف برگزاری هفته ملی کودک برشمرد.

منصوری گفت: بازدید رایگان از موزه، عیادت از کودکان بستری در مراکز درمانی، توزیع بسته فرهنگی در سکونتگاه‌های غیررسمی، تقدیر از خانواده‌های دارای چند قلو، برگزاری کارگاه برای والدین با موضوع فرزندپروری از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

وی ادامه داد: نواختن زنگ دوستی، پرواز با بادبادک‌ها، پیاده‌روی خانوادگی، کارناوال عروسکی تماشاخانه سیار در شهرستان‌ها، برگزاری نشست تخصصی با عنوان جایگاه پدر در خانواده، آشنایی با کنوانسیون حقوق کودک و برگزاری پارلمان کودک از جمله برنامه‌های هفته ملی کودک در استان مرکزی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، برگزاری نشست ادبی فرهنگی، پخش فیلم کانون در ۴۵ مرکز، برگزاری جشنواره عکس کودک و تقدیر از فعالان حوزه کودک از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته کودک است.

به گزارش ایمنا از مرکزی، در پایان این نشست از پوستر هفته ملی کودک رونمایی شد.

اجرای ۱۸ ویژه برنامه برای بزرگداشت هفته ملی کودک هدف‌گذاری شد

نظر شما