شناسهٔ خبر: 68932911 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

پارک های جنگلی خرگوش دره و لتمال کن گزینه مناسبی برای تفریحات خانوادگی است

تفریح در خرگوش دره

منطقه ۲۲ جزو مناطق جدیدالتاسیس تهران است اما از نظر سرانه سبز، یکی از بهترین مناطق تهران است که پارک های جنگلی فراوانی را در خود جای داده است.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین- مهدیه تقوی راد: این پارک های جنگلی در تمام فصول سال دیدنی هستند و می توان همراه با خانواده و یا دوستان به این بوستان ها رفت و ساعاتی را در هوای مطلوب آنها گذراند.

بوستان جنگلی خرگوش‌دره

نشانی:بزرگراه تهران – کرج، مجاور ورزشگاه آزادی

چطور برویم: پس از وارد شدن به بزرگراه تهران ‌ـ کرج و بعد از عبور از بلوار غربی استادیوم آزادی، به سمت بلوار چوگان که در اصلی ورزشگاه آزادی است بروید.

ساعت فعالیت: ۲۴ ساعته

هزینه: ندارد

مناسب برای: خانواده

معرفی: پارک جنگلی خرگوش دره با وسعت ۶۵ هکتار در دهه ۴۰ احداث شده است. پوشش گیاهی این پارک شامل درختان زبان گنجشک، سرو، کاج و اقاقیا است که به‌صورت خط‌کشی شده و منظم قرار گرفته‌اند.

اسکان مسافران ورزشی

خرگوش دره امکاناتی نظیر زمین ورزش، زمین بازی برای کودکان، سکو جهت نشستن، سرویس بهداشتی، زمین ورزش، آب آشامیدنی، فضاهایی مناسب برای چادر زدن، مکان‌هایی برای بازی کردن و آلاچیق دارد. در پارک جنگلی خرگوش دره، بوستان مسافران با مساحت ۱۲هکتار برای اسکان موقت تماشاگران مسابقات فوتبال و مسافران احداث شده است. از جمله جاذبه‌های گردشگری که در اطراف خرگوش دره قرار دارد پارک ارم، باغ‌وحش ارم، شهربازی ارم، باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، مجموعه تفریحی ورزشی اوپارک، مجموعه ورزشی آزادی و موزه خودروهای تاریخی ایران اشاره کرد.

بوستان لتمال کن

نشانی: بزرگراه همت شرق به غرب، پس از بزرگراه آزادگان، بلوار کاشان، بوستان جنگلی لتمال کن

چطور برویم: در بزرگراه همت غرب به سمت بزرگراه شهید خرازی و سپس به سمت بلوار زینعلی و خیابان جدی اردبیلی بروید.

ساعت فعالیت: ۶ تا ۲۳

هزینه: ندارد

مناسب برای: خانواده

معرفی: این بوستان بیش از ۱۰۰ هکتار مساحت دارد و در مجاورت آبشار بزرگ تهران واقع شده است. این بوستان در مسیر وزش بادهای شرقی ‌ـ غربی است و سهم زیادی در تلطیف هوای منطقه غرب تهران دارد.

نمای ابرخشت

در پارک جنگلی لتمال کن می‌توانید از تمامی امکانات رفاهی و تفریحی بهره‌مند شوید. این پارک دارای باغ گل، جایگاه‌های پیک‌نیک، رستوران‌های متنوع، کافی‌شاپ‌ها، پارکینگ، پیست دوچرخه‌سواری ۱۰ کیلومتری و پیست پیاده‌روی، اسب‌سواری و امکانات ورزشی مختلف و پارکینگ است. در بخش‌های مختلف این پارک آلاچیق‌هایی برای نشستن وجود دارد. در برخی از نقاط این بوستان جنگلی فضای مناسبی برای چادر زدن در نظر گرفته شده است. این پارک جنگلی یک جان‌پناه ۲۰ متری هم دارد که به «نمای ابرخشت» معروف است.

نظر شما