شناسهٔ خبر: 68931354 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

گرانفروشی و شبیخون فدراسیون فوتبال به جیب باشگاه‌ها!

گرانفروشی و شبیخون فدراسیون فوتبال به جیب باشگاه‌ها!

خبرگزاری تابناک: پس از سال‌ها وعده و ماه‌ها معطلی، در آستانه شروع لیگ بیست‌وچهارم فدراسیون فوتبال دستگاه‌های VAR با قیمت 450 هزار دلار را

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تابناک: پس از سال‌ها وعده و ماه‌ها معطلی، در آستانه شروع لیگ بیست‌وچهارم فدراسیون فوتبال دستگاه‌های VAR با قیمت ۴۵۰ هزار دلار را وارد می‌کند و از آن به عنوان یک پیروزی بزرگ یاد می‌شود.

گرانفروشی و شبیخون فدراسیون فوتبال به جیب باشگاه‌ها!

دستگاه‌هایی که با قیمت هر دلار 60 هزار تومان چیزی حدود 27 میلیارد تومان می‌شود، اما حتی مشخص نیست که آیا پولی بابت خرید این دستگاه‌ها پرداخت شده یا نه و اینکه اگر پول آن پرداخت شده، محل پرداخت آن کجا بوده است.

اما در این بین فدراسیون فوتبال اقدام به انجام یک کار عجیب دیگر می‌کند و در نامه‌ای در آخرین روزهای مردادماه 1403 به باشگاه‌ها ارسال می‌شود، به آنها تا اول شهریورماه فرصت داده می‌شود که برای خرید دستگاه‌های VAR درخواست خود را ثبت کنند و اولویت نیز با باشگاه‌هایی است که درخواست خود را زودتر ارائه کنند.

هرچند فدراسیون فوتبال بابت فروش دستگاه‌های به ادعای خودشان 450 هزار دلاری قیمتی به باشگاه‌ها به صورت مکتوب ارائه نمی‌کند، اما در استعلام قیمت شفاهی چند باشگاه از فدراسیون فوتبال اعلام می‌شود که آنها برای خرید هر دستگاه و تجهیز اتاق VAR باید بین 35 تا 38 میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال پرداخت کنند.

در حالی که براساس مصوبه صورت گرفته بودجه 110 میلیاردی برای خرید دستگاه‌های VAR پرداخت شده و فقط فدراسیون فوتبال باید با شفافیت اقدامات لازم را انجام دهد و با تحویل 7 دستگاه این پول را از شرکت توسعه و نگهداری اماکان ورزشی بگیرد.

حال اینکه چرا فدراسیون راه دیگری را پیش می‌گیرد، خواهان پرداخت این پول از سوی باشگاه‌ها می‌شود و حتی این رقم حدود 10 میلیارد هم بیشتر به باشگاه‌ها اعلام می‌شود، جای ابهام دارد. جدا از اینکه هیچکدام از باشگاه‌ها صاحب ورزشگاه نیستند، در حالی که صاحبان ورزشگاه‌ها موظف به تجهیز هستند و باشگاه‌ها نباید برای خرید VAR اقدام کنند.

البته نباید فکر کرد که حواشی VAR فدراسیون فوتبال همینجا به اتمام رسیده؛ بلکه حواشی خرید دستگاه‌های چینی ادامه داشته و به نظر می‌رسد حتی همکاری با این شرکت هم به بن‌بست خورده است. چراکه فدراسیون فوتبال براساس قوانین فیفا در خصوص VAR باید با یک شرکت مشخص همکاری کند، اما در دیدار اخیر پرسپولیس و استقلال در اراک دیده شد که شرکت خدمات دهنده VAR نه شرکت چینی «ریگور تک» که شرکت فرانسوی «EVS» بود. چنین تغییری یا به معنای به بن‌بست رسیدن قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت چینی است یا اینکه فدراسیون از قوانین فیفا عدول کرده و با 2 تکنولوژی مختلف همکاری می‌کند.

نظر شما