شناسهٔ خبر: 68930818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

‌از لو رفتن دپو ۲۸ میلیاردی کالای قاچاق تا دستگیری محکومان فراری

مرضیه جوانمردی فر

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر توقیف پژو حامل ۱۰۸ کیلو تریاک، لو رفتن دپو ۲۸ میلیاردی کالای قاچاق، دستگیری قاپ‌زن‌ها، دستگیری قاچاقچیان هروئین، رفع تصرف اراضی ملی، دستگیری سارقین، دستگیری عاملین قطع درختان جنگلی، توقیف سواری حامل ۲۲ کیلو حشیش،دستگیری متهمان و محکومان فراری، پلمب ۶ واحد صنفی، کشف ۴۰ تن کود شیمیایی فاقد مجوز و کشف پراید سرقتی دیده می‌شود.

صاحب‌خبر -

فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۹ مهر ماه در عملیات مشترک پلیس فیروزآباد با پلیس مبارزه با مواد مخدر بوشهر، از کشف ۱۰۸ کیلوگرم تریاک خبر داد.

 رهام‌بخش حبیبی اظهار کرد: ماموران پلیس بوشهر با اقدامات فنی مطلع شدند که قاچاقچیان با یک سواری پژو پارس در حال انتقال مواد مخدر از لامرد به شیراز هستند که بررسی موضوع در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد پس از هماهنگی قضایی به محور مواصلاتی لامرد _ شیراز اعزام و حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری، سواری مذکور را شناسایی و با اقدامات فنی آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۰۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: راننده قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

محل دپو ۲۸ میلیاردی کالای قاچاق لو رفت

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف کالای قاچاق دپو شده به ارزش ۲۸ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

یوسف ملک‌زاده بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی از دپو کالای قاچاق در یک انبار مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن محل ۱۲ هزار و ۳۳۷ قطعه انواع لوازم یدکی خودرو از قبیل بلبرینگ و یاتاقان که خارجی و قاچاق بود را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲۸ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل تعزیرات حکومتی شد.

قاپ‌زن‌ها دستگیر شدند 

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ سارق قاپ‌زن وکشف ۱۵ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

کاووس حبیبی اظهار کرد: در پی وقوع سرقت از نوع قاپ‌زنی در حوزه پایگاه غرب پلیس آگاهی، شناسایی سارق یا سارقین در دستور کار قرار گرفت که با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی، مشخص شد سارقین با یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به سرقت کرده و سپس متواری می‌شوند.

 حبیبی اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، هویت سارقان شناسایی و در یک عملیات پلیسی، هر ۲ سارق در یکی از استان‌های همجوار دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه سارقین در تحقیقات به ۱۵ فقره سرقت اقرار کردند، افزود: شهروندان هنگام عبور از خیابان حتی‌الامکان از صحبت با گوشی همراه خودداری و در زمان حرکت در پیاده‌رو کیف دستی خود را به سمت دیوار قرار دهند تا قاپ‌زن‌ها در انجام سرقت ناکام بمانند.

قاچاقچیان به جای غذا، هروئین بلعیده بودند

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۸۴۰ گرم هروئین به صورت بلع و دستگیری ۲ نفر متهم در این شهرستان خبر داد. 

عظیم‌الله کرمی بیان کرد: مأموران انتظامی نی‌ریز با اقدامات فنی مطلع شدند ۲ نفر مسافر اتوبوس با بلعیدن مواد، در حال اعزام به شیراز هستند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محور مواصلاتی کرمان _ شیراز اعزام و اتوبوس مذکور را شناسایی و هر ۲ قاچاقچی را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دادند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه پس از مراحل تخلیه، ۸۴۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین از معده قاچاقچیان خارج شد، گفت: متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

رفع تصرف اراضی ملی و معرفی ۲ نفر متهم به دادسرا

فرمانده انتظامی استهبان از رفع تصرف ۴ هزار و ۷۰۰ متر مربع اراضی ملی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

حسین اکبرپور بیان کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای بخش رونیز استهبان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت که پس از هماهنگی قضایی و با همکاری نمایندگان اداره منابع طبیعی و دادگستری، ۴ هزار و ۷۰۰ متر اراضی ملی تصرف شده از چنگ زمین‌خواران رهاسازی شد.

فرمانده انتظامی استهبان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را برابر نظر کارشناسان، ۱۲ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: در این خصوص ۲ نفر متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

اکبرپور بر همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با هرگونه قاچاق و فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی تأکید کرد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارقین در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از دستگیری سارقین و کشف ۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

محسن لشکری بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان لامرد، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران تجسس کلانتری قرار گرفت و مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی ۲ نفر از سارقین شدند و پس از هماهنگی قضایی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه متهمین در بازجویی اولیه به ۹ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان اقرار کردند، گفت: سارقین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری عاملین قطع درختان جنگلی در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار از دستگیری ۲ نفر از افراد سودجو در زمینه قطع درختان جنگلی خبر داد.

حسینعلی شیروانی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی اعلام خبر از اهالی یکی از روستاهای حوزه استحفاظی مبنی بر قطع تعداد کثیری از درختان جنگلی توسط افرادی سودجو، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت. 

وی ادامه داد: مأموران پاسگاه انتظامی ابوالحیات با تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی و ایجاد گشت‌های محسوس و نامحسوس، متهمین حین تردد با پژو ۴۰۵ شناسایی و خودرو را توقیف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار افزود: مأمورین در بازرسی از سواری پژو که فاقد صندلی عقب و تکه‌های چوب و برگ درختان بلوط بود، یک دستگاه اره برقی به همراه ۲ عدد اره دستی بزرگ کشف و ضبط کردند.

شیروانی با بیان اینکه متهمین پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند، از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند و پیشنهادات، انتقادات و تقدیرات خود را به شماره تلفن ۱۹۷ نیز اطلاع دهند.

توقیف سواری حامل ۲۲ کیلو حشیش در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف سواری پژو پارس و کشف ۲۲ کیلوگرم حشیش در عملیات ماموران این شهرستان خبر داد.

ذبیح‌الله رضایی در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی حین کنترل خودروها در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو پارس مشکوک و به راننده دستور ایست دادند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۲ کیلوگرم حشیش که در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی سپیدان با اشاره به اینکه راننده قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: اقدامات قاچاقچیان در این شهرستان هرگز از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند.

دستگیری متهمان و محکومان متواری در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از اجرای عملیاتی دستگیری متهمان و محکومان متواری طی ۷ روز گذشته در این شهرستان خبر داد. 

اسماعیل زراعتیان اظهار کرد: در اجرای طرح عملیاتی دستگیری متهمان و محکومان متواری طی ۷ روز گذشته، ۶۹ نفر دستگیر شدند. 

وی افزود: اگر همه افراد جامعه نسبت به اتقاقات و رویدادهای اطراف خود حساس باشند و احساس مسئولیت کنند، قطعاً امنیت مطلوب‌تری را می‌توان در آن جامعه برقرار کرد؛ لذا اقدامات قاطع و قانونی پلیس در راستای برخورد با مجرمان و متخلفان، سبب قانون‌مداری می‌شود و مؤلفه‌های امنیت را ارتقاء می‌دهد.

رئیس پلیس شیراز با بیان اینکه افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند، گفت: رویکرد پلیس مبتنی بر اصل پیشگیری و عدم وقوع جرایم است و پیشگیری، فرصت ارتکاب جرم را از بین می‌برد.

پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در داراب

فرمانده انتظامی داراب از اجرای طرح نظارت بر صنوف و پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد. 

علیرضا نوشاد اظهار کرد: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با همکاری بازرسان اتاق اصناف و شهرداری به منظور مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و ساماندهی واحدهای صنفی، طرح کنترل و نظارت بر صنوف را طی یک ماه گذشته اجرا کردند.

وی افزود: در این طرح ۴۲ واحد صنفی مورد بازدید که ۶ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوطه پلمب و به ۱۱ واحد صنفی دیگر اخطار داده شد.

نوشاد ادامه داد: طرح ساماندهی و بازدید از سایر اماکن و صنوف ادامه داشته و شهروندان می‌توانند اطلاعات و اخبار خود را در این خصوص به پلیس گزارش کنند.

کشف ۴۰ تن کود شیمیایی فاقد مجوز در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۴۰ تن کود شیمیایی اوره سفید به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

لطف‌الله محمدی بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع کود شیمیایی اوره سفید خارج از شبکه در بخش سده، بلافاصله مامورین به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضایی موفق شدند در این خصوص ۳ دستگاه کامیون حامل ۴۰ تن کود شیمیایی فاقد مجوز و خارج از شبکه توزیع را توقیف کنند.

محمدی با بیان اینکه برابر نظر کارشاسان ارزش کودهای مکشوفه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

پراید سرقتی از اصفهان در سپیدان کشف شد

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف سواری پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد.

ذبیح‌الله رضایی بیان کرد: ماموران انتظامی سپیدان حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای برسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از استعلام از سامانه پلیس مشخص شد که خودرو سابقه سرقت از حوزه کلانتری ۲۷ اصفهان دارد.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه خودرو به پارکینگ دلالت و راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را سریعا از طریق تماس با ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

نظر شما