شناسهٔ خبر: 68927276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان:

شهید سیدحسن نصرالله یک مکتب و هویت‌ساز بود

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان گفت: شهید سیدحسن نصرالله شخص نیست، بلکه راه و مکتب است و مکتب‌ها نیز هویت ساز و دارای اصالت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام طاها توکلی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی که در مسجد پیامبر اعظم دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در پیام رهبری به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، چندین شاخصه از شخصیت این شهید والامقام ذکر شده که از جمله آنها مجاهد کبیر، عالم فاضل، مدیر سیاسی و پرچمدار جبهه مقاومت بود.

وی افزود: یکی از صفاتی که کسانی مانند سیدنصرالله را نسبت به همه مردم و مشاهیر ممتاز می کند، ولایتمتداری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: شهید سیدحسن نصرالله، همه وجودش را در ولایتمتداری جستجو می کرد تا به این هویت و اصالت رسید و در جهان اسلام برجسته شد.

حجت‌الاسلام توکلی با بیان اینکه سیدحسن نصرالله از شاگردان مکتب سیدمحمدباقر صدر بود، اضافه کرد: شهید صدر در جهان معاصر که دین را ناتوان از پاسخگویی به مطالبات بشر می دانند، یک شخصیت ممتاز در همه زمینه ها شد و شهید نصرالله نیز در همین مکتب تربیت شد.

وی با بیان اینکه در پی شهادت سیدحسن نصرالله سوگواریم و غصه داریم اما افتخار و عزت از آن مقاومت و اسلام است، یادآور شد: دشمن نسبت به این جنایت واقف و مستاصل است، ضمن اینکه ما نیز به حق خود قائلیم و به متابعت از دین اسلام، عزت از آن ماست.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان با تاکید بر اینکه هیچ قدرتی نمی تواند مقاومت را نابود کند، افزود: کسانی که در این راه مجاهدت می کنند، چه شهید و چه پیروز بشوند، در هر حال به سعادت رسیده‌اند و سربلندند.

حجت الاسلام توکلی گفت: ما پیروزیم و بر مدار سرافرازی هستیم، چراکه در تجربه ۴۵ سال گذشته حوادثی از این دست کم نداشتیم و خلاها را جبران کردیم، ضمن اینکه حمایت ملت‌های آزادی‌خواه از مقاومت در جهان و تنفر از رژیم صهیونیستی شکل گرفته است.

وی به محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در مجامع جهانی و دانشگاه‌ها اشاره و اضافه کرد: براساس امیدها و نویدهایی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب دادند، آینده از آن مقاومت و مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: به تعبیر سیدحسن نصرالله اگر هزار بار ما را بسوزانند باز هم از میثاق با مفاهیم و حاکمیت دینی دست بر نمی داریم.

حجت الاسلام توکلی با بیان اینکه سرافرازی ما به واسطه این عزت و هویت است، افزود: امیدواریم و قدم های نهایی را باید استوارتر از گذشته برداریم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن سیاست پنهانی ندارد، ادامه داد: هدف دشمن استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تغییر در باور و اندیشه و فرهنگ نسل جدید است.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: اکنون جنگ شناختی و ترکیبی همه ابعاد زندگی را در بستر فصای مجازی و شبکه های اجتماعی فرا گرفته است و باید هوشیار و مراقب توطئه‌های دشمن بود.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای، شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تایید کرد؛ هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.

نظر شما