شناسهٔ خبر: 68927251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکمیته امداد تیران و کرون:

۱۶ میلیارد ریال زکات در تیران و کرون جمع‌آوری شد

اکبر مهدی‌زاده

مدیر کمیته امداد تیران و کرون گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۶ میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده که بر اساس پیش‌بینی‌ها به ۳۷ میلیارد ریال تا پایان سال می‌رسد.

صاحب‌خبر -

اردشیر فرخ‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جمع‌آوری زکات در مناطق شهری و روستایی زکات تیران و کرون به صورت مستحب و واجب انجام و در همان منطقه هزینه می‌شود.

وی افزود: در شش ماهه اول امسال ۱۶ میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در این شهرستان جمع‌آوری شده و به مصارف آن در محرومیت‌زدایی رسیده است.

مدیر کمیته امداد تیران و کرون با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود درآمدهای این حوزه به ۳۷ میلیارد ریال می‌رسد، تصریح کرد: ناشناختگی اهمیت زکات و مصرف آن در میزان مشارکت نقش دارد و اگر افراد متمکن در این امر همکاری کنند بسیاری از مشکلات شهرستان حل و رفع محرومیت‌ها انجام می‌شود.

به گفته فرخ‌وند، بخش عمده زکات جمع‌آوری شده برای کمک به نیازمندان هزینه می‌شود و بخشی هم برای ساخت مسجد، حمام، مدرسه و مراکز عام‌المنفعه در شهرها و روستاها مصرف شده است.

وی اضافه کرد: میزان زکات هر روستا و شهر در همان منطقه هزینه می‌شود که شفاف بوده و قابل رصد است.

مدیر کمیته امداد تیران و کرون با بیان اینکه کمک‌های مردمی امسال ۱۵ میلیارد ریال بوده، خاطرنشان کرد: این کمک‌ها به صورت نقدی و غیرنقدی بوده و بین نیازمندان توزیع شده است.

فرخ‌وند با بیان اینکه پنج مرکز نیکوکاری در تیران و کرون تأسیس شده، اظهار کرد: بخش زیادی از جمع‌آوری کمک‌ها و توزیع آن توسط این مراکز انجام می‌شود و باعث شده تا جلب همکاری نقدی و غیر نقدی روند افزایشی داشته باشد.

به اعتقاد وی، با وجود ۱۸۰۰ نفر مددجو تحت پوشش کمیته امداد تیران و کرون، اعتبارات حمایتی این نهاد پاسخگو نبوده و نیاز به همکاری مردم و صاحبان واحدهای تولیدی است تا با تعامل و هم‌افزایی مشکل نیازمندان رفع و زندگی آنان نیز ساماندهی شود.

مدیرکمیته امداد تیران و کرون اضافه کرد: کمیته امداد برای حفظ عزت نفس و خودکفایی مددجویان تسهیلات ارائه می‌دهد، اما برای تأمین معیشت تا زمان خودکفایی به کمک‌های مردمی نیاز است.

انتهای پیام

نظر شما