شناسهٔ خبر: 68926348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نشست هم‌اندیشی مدیرکل محیط زیست با فعالین زیست محیطی سلسله و دلفان

با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان، نشست‌ هم‌اندیشی فعالین، انجمن‌های محیط زیستی و مدیران خانه‌های محیط زیست شهرستان های سلسله و دلفان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، با حضور علی سالاروند مدیرکل، ذوالفقاری رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی، مولایی رئیس اداره حراست، نجاتی رئیس اداره ارزیابی عملکرد حفاظت محیط زیست استان نشست هم‌اندیشی با انجمن های محیط زیستی، فعالین و مدیران اجرایی خانه‌های محیط زیست شهرستان‌های سلسله و دلفان در خصوص مسائل و چالش‌های محیط زیستی این دو شهرستان در تاریخ هشتم مهرماه ١۴٠٣ برگزار شد. 

در این جلسه که شهرستان دلفان برگزار شد در ابتدا مدیران انجمن‌های محیط‌زیستی، خانه‌ها و فعالین محیط زیست به ارائه مسائل و چالش‌های محیط زیستی در شهرستان سلسله و دلفان پرداختند. 

در ادامه این جلسه سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت‌های موثر فعالین و انجمن‌های محیط زیستی و خانه‌های محیط زیست این دو شهرستان، با اشاره به وضعیت محیطی زیستی استان و تبیین نگاه و راهبردهای سازمان حفاظت محیطی زیست در خصوص مسائل چالش‌های زیست محیطی گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرستان‌های سلسله و دلفان وجود دارد که باید با تلاش و همکاری همه جانبه و مشارکت همه دلسوزان محیط زیست از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده نمود.

سالاروند اظهار داشت: انتظار می‌رود سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در بحث‌ها و چالش‌های احتمالی با ارائه راهکارهای قانونی یاریگر سازمان‌ حفاظت محیط زیست باشند و بر لزوم ارائه مطالب و موضع‌گیری‌ها با در نظر گرفتن رضایت حق تعالی تاکید نمود. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن مهم خواندن سازمان‌های مردم نهاد بعنوان دلسوزان واقعی محیط زیست گفت؛ همواره تلاش نموده‌ایم که با سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد ارتباط نزدیکی داشته باشیم و از پیشنهادات و راهکارهای سازنده، این عزیزان استقبال نماییم.

در ادامه این جلسه به بررسی موضوعاتی در خصوص مسائل محیط زیستی و چالش‌های این شهرستان از جمله مدیریت پسماند، بهسازی محل‌های دفن پسماند، تقویت وضعیت نیروی انسانی ادارات حفاظت محیط زیست از جمله نیروی محیط‌بان پرداخته و در این خصوص تصمیماتی اتخاذ گردید. 

در پایان با حضور مدیرکل و هیئت همراه و سایر اعضای شرکت در جلسه از روند وضعیت محیط زیستی سد تاج امیر به صورت میدانی بازدید صورت گرفت و نکات محیط زیستی در خصوص رعایت الزامات لازم در این سد یادآور شد و از زحمات صورت گرفته در رفع چالش‌های محیط زیستی، توسط مسئولان این سد تشکر و قدردانی شد.

46

نظر شما