شناسهٔ خبر: 68924945 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تسهیل ورود خودروهای کشور ارمنستان به ایران از مرز نوردوز

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت:فرایند صدور مجوز عبور گمرکی برای تسهیل ورود خودرو‌های کشور ارمنستان از مرز نوردوز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

محمدزاده گفت: در دیدار‌های ۲ سال گذشته و در حاشیه‌ برگزاری نمایشگاه مناطق آزاد در ایروان مشکل تردد خودرو‌های پلاک ارمنستان به ایران مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت و خوشبختانه امروز با پیوستن کشور ارمنستان به کنوانسیون کارنه دوپاساژ این مشکل رفع شد.

عابدین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کاپان ارمنستان گفت: عدم صدور مجوز عبور گمرکی در گذشته مورد انتقاد مسئولین و مردم محلی کشور ارمنستان بود و اتباع این کشور جهت ورود خودرو‌های شخصی به کشورمان باید هزینه بسیار زیادی را پرداخت می‌کردند. آغاز این فرآیند منجر به افزایش مراودات و توسعه ارتباطات مردمی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و ارمنستان خواهد شد.

کارن بالیان مشاور ارشد استانداری و مرزبانی استان سیونیک ارمنستان گفت: دیدار‌های متعدد و مهمی در زمینه تقویت روابط بین دو کشور ارمنستان و ایران صورت پذیرفته است و آمادگی همکاری در راستای توسعه گردشگری و توریسم بین دو کشور هستیم.

وی تاکید کرد: با آغاز صدور مجوز عبور گمرکی به خودرو‌های ارمنی شاهد حضور گردشگران و مسافران کشور ارمنستان در ایران علی‌الخصوص منطقه آزاد ارس خواهیم بود و روابط بین دو کشور را در این بخش تقویت خواهد کرد.

نظر شما