شناسهٔ خبر: 68924298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عمل توده بدخیم کف دست در بابل با موفقیت انجام شد

ساری- ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از مهیا شدن امکانات جراحی تومورهای استخوانی و بافت نرم در بیمارستان آیت الله روحانی(ره) بابل خبر داد و گفت: عمل توده بدخیم کف دست برای بیمار گلستانی در این مرکز انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر دانیال حسین زاده روز دوشنبه افزود: بیمار آقای ۴۵ ساله اهل استان گلستان با علائم توده کف دست به بیمارستان آیت الله روحانی بابل مراجعه شد که پس از بررسی های اولیه تشخیص وجود سینوویال سارکوما برای این بیمار داده شد که تحت عمل جراحی با حفظ عروق عصب قرار گرفت.

متخصص جراحی استخوان و مفاصل دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: این بیمار به مدت پنج سال قبل این توده را داشتند که به دلیل عدم مراجعه، توده توسعه یافته و همه کف دست را اشغال می کند که با تشخیص اولیه و بیوپسی که انجام شد به بیمارستان آیت الله روحانی(ره) ارجاع داده شد.

این جراح اضافه کرد: این توده ها گر چه شایعه نیستند اما وجود آنها نیاز به تشخیص دارد که بیمار باید به پزشک معالج و پزشک متخصص مراجعه کند.

وی ادامه داد: اگر چه همه توده ها نیاز به جراحی ندارند ولی بعضی از آنها به دلایلی بزرگ می‌شوند و تغییر سایز و رنگ و نیز تغییر ماهیت می‌دهند که با درد همراه می شوند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

عمل توده بدخیم کف دست در بابل با موفقیت انجام شد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل این را هم گفت که خوشبختانه در بیمارستان آیت الله روحانی(ع) بابل، امکانات میکروسرجری و میکروسکوپی وجود دارد که امکان جراحی بسیاری از تومورها مهیا شده است و پس از جراحی برای ادامه درمان به بیمارستان شهید رجائی بابلسر که یکی از بیمارستان های تابع دانشگاه علوم پزشکی بابل می باشد، ارجاع داده می شود.

حسین زاده با اشاره به اینکه از جمله بیماریهای درگیرکننده سیستم اسکلتی و اندام‌ها وجود تومور اعم از استخوانی و یا بافت نرم هستند، بیان داشت: اگرچه اغلب تومورها خصوصا در اندام فوقانی سیر خوش خیم دارند ولی انجام اقدامات تشخیصی شامل آزمایش و عکسبرداری و یا نمونه برداری برای تومورها فارغ از روند خوش خیم یا بدخیم لازم می باشد.

فلوشیپ جراحی دست و اعصاب محیطی گفت: در مورد تومورهایی که ابتدا خوش‌خیم تشخیص داده شده و طی زمان دچار تغییر سایز و رنگ شده و یا دچار درد می شوند به طور حتم نیاز به بررسی مجدد خواهد بود.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

نظر شما