شناسهٔ خبر: 68924166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر کاشان:

تعاملات و گفتمان، مشکلات حوزه گردشگری را کاهش می‌دهد

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: همکاری بیشتر مدیریت شهری و اداره میراث فرهنگی شهرستان، ارتقای حوزه گردشگری را به‌دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علیرضا مفرح در دویست و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر کاشان که با حضور کمیته مشورتی گردشگری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان برگزار شد، اظهار کرد: جلسه امروز شورا با هدف تبادل همکاری بیشتر مدیریت شهری و اداره میراث جهت ارتقا گردشگری منطقه شکل گرفته است.

وی افزود: ظرفیت‌های گردشگری منطقه کاشان بسیار زیاد است، اما مغفول مانده که باید بخصوص اقتصاد شهر میراث جهانی، کاشان از این صنعت سبز بهره برداری بیشتری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان خاطرنشان کرد: گردشگری در کاشان پتانسیل‌های بسیار زیادی دارد و با فعالیت بخش توانمند خصوصی و همچنین وجود آثار تاریخی و گردشگری طبیعی و تاریخی زیادی که عمدتاً نیز به ثبت ملی رسیده، باید اقدامات بسیار بیشتری در حوزه گردشگری را شاهد باشیم.

زیبایی بصری و محیطی در کاشان کمرنگ است

سید هادی مسعودی علوی نیز در این جلسه با بیان اینکه سرمایه گذاران حوزه گردشگری جز افتخارات این منطقه هستند، اظهار کرد: این عزیزان با وجود مشکلات این حوزه وارد میدان شده و انصافاً خوش درخشیدند و به عنوان بازوانی قدرتمند کم و کاستی‌های اعتبارات در خصوص گردشگری را به دوش کشیدند که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه به همت مدیریت شهری این دوره محور علوی زیبایی خود را به دست آورده است، افزود: کم و کاستی‌های بودجه شهرداری سبب شده تا زیبایی بصری و محیطی در این منطقه کمرنگ باشد و کمتر به آن پرداخته شود.

مدیر ارتباطات و روابط بین المللی شهرداری کاشان با بیان اینکه این منطقه با ظرفیت‌های بیشمار در حوزه گردشگری می‌تواند در جذب مسافر سرآمد شود، گفت: خوشبختانه مدیریت شهری این دوره با اهتمام به زیرساخت‌های گردشگری به اجرای همزمان ۷۶ چشمه سرویس بهداشتی در بافت تاریخی و احداث پارکینگ‌های محور باغ فین و در مسیر گردشگری در این حوزه گام‌های بلندی برداشته است.

علوی خاطر نشان کرد: مدیریت شهری نوروز امسال آبرومندانه در حوزه تنظیف و تسهیل عبور و مرور و حمل مسافر گام برداشت که امید است سال‌های آینده با افزایش جمعیت نیز در این حوزه مشکل نداشته باشیم.

آموزش دیپلماسی شهروندی با تور گشت تأثیرگذارتر است

محمد علی فرجی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان، اظهار کرد: بافت گشت شبانه یکی از خروجی‌های سازمان بود که اثر خوبی در دورهمی خانواده‌ها داشت و یک رویداد فرهنگی مناسب برای منطقه به‌شمار آمد.

وی با اشاره به دیپلماسی شهروندی و گفتمان جدید در عرصه گردشگری، افزود: آموزش‌های شهروندی و فرهنگی در قالب تورهای گردشگری بیشترین اثر را در گفتمان سازی دارد و تأثیر ماندگارتری بر ذهنیت فرزندانمان اجرا می‌کند که باید به آن پرداخته شود.

تعاملات سازنده مشکلات گردشگری را مرتفع می‌کند

علیرضا عبدالله زاده نیز در این جلسه با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی و گردشگری با هدف ارتقا گردشگری و پویایی این صنعت برنامه‌ها و جشنواره‌های ویژه‌ای را برای این حوزه تدارک دیده است، اظهار کرد: در این زمینه تعاملات خوبی بین شورا شهرداری و میراث شکل گرفته که ما را به آینده و افزایش گردشگر در کاشان امیدوار می‌کند.

وی با اشاره به نقایصی که در دوره‌های قبل برطرف نشده است، افزود: پارکینگ مشکل اصلی مسافران و گردشگران کاشان است که با تدابیری که شهردار محترم داشتند به زودی مرتفع می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: مبلمان شهری و مبلمان بافت تاریخی و همچنین المان سازی مناسبی در این منطقه وجود ندارد که امید است به آن پرداخته شود.

راهنمایان متخصص و کارآزموده کاشان را به جهانیان زیباتر معرفی می‌کنند

مهدی ژاله خواه، رئیس انجمن گردشگری کاشان نیز در این جلسه اظهار کرد: موضوعاتی مانند همخوانی بافت در مرمت و بازسازی، افزایش ساعات بازدید ابنیه از جمله دغدغه‌های این انجمن است.

وی با بیان اینکه ۷۰ راهنما و ۲۰ مترجم خبره در کاشان وجود دارد، افزود: حوزه گردشگری کاشان می‌تواند با به استفاده از ظرفیت راهنمایان متخصص و کارآزموده در این قسمت کاشان را به جهانیان زیباتر معرفی کند.

تسهیل‌گری در گردشگری دسترس‌پذیر ضروری است

لیلا صباغی یکی دیگر از اعضای انجمن گردشگری کاشان با اشاره به شعار امسال «گردشگری و صلح» اظهار کرد: گردشگری می‌تواند در صلح جهانی تأثیر گذار شود، وی گردشگری دسترس پذیر برای معلولان منطقه کاشان که آنها نیز جزئی از شهروندان این شهرستان هستند یکی از دغدغه‌های انجمن گردشگری کاشان است که لزوم اهتمام مدیریت شهری در این خصوص احساس می‌شود.

وی آموزش راهنماهای گردشگری به عنوان نمایندگان منطقه را از دیگر ضروریات این حوزه عنوان کرد و افزود: در خصوص نوع پوشش که گویای تمدن منطقه است و زبان بدن خلأ آموزشی داریم که امید است به آن توجه ویژه شود.

عضو انجمن گردشگری کاشان با اشاره به ظرفیت‌های ویژه این حوزه گفت: پشت بام‌های بافت تاریخی ظرفیت کمیابی است که نظر هر گردشگر را به خود جلب می‌کند و دنیایی از رمز و رازهای تاریخ را یدک می‌کشد.

صباغی با بیان اینکه هر گردشگر باید ره آوردی از صنایع دستی کاشان را با خود سوغات ببرد، افزود: در راستای حمایت از هنرمندان شهر نساجی بازارچه‌ای برای فروش این محصولات تعبیه شود تا مسافر بتواند از آن سوغاتی کاشان را با بهترین قیمت خریداری کند.

تور گشت شبانه بافت تاریخی کاشان فرصتی مناسب برای هویت شناسی جوانان است

بهزاد شفافی یکی دیگر از اعضای انجمن گردشگری کاشان اظهار کرد: امسال شاهد اتفاق خوبی در حوزه گردشگری بودیم، تور گشت شبانه بافت تاریخی کاشان فرصتی مناسب برای هویت شناسی جوانان منطقه است.

وی افزود: در تور گشت شبانه بافت تاریخی شاهد استقبال بی نظیر جوانان و خانواده‌های کاشان و حتی خارج از ظرفیت تور بودیم، افرادی که در خصوص پیشینه کاشان کنجکاو هستند و به تاریخ و هویت خود و شهر اهمیت می‌دهند.

این عضو انجمن با اشاره به زیبایی‌های شب در بافت گفت: شب تپه‌های سیلک واقعاً دلنشین و جذاب است که امیدواریم با تدابیر و برنامه‌ریزی بهتر لذت این قسمت از گردشگری را همه بچشند.

کلید به دستان بزرگترین مشکل حوزه گردشگری هستند

صادق آقایی بزرگترین مشکل گردشگری را وجود کلید بدستان معرفی و اظهار کرد: بزرگترین مشکل در حوزه گردشگری راهنمایی غیر متخصصی مسافر است که بوسیله کلید به‌دستان خیابانی یا تاکسی‌داران صورت گرفته و ذهنیت گردشگر را از کاشان و میهمان نوازی مردم این منطقه وارونه می‌کند.

وی افزود: ساماندهی راهنمای مسافر و وجود کیوسک‌هایی در دروازه‌های شهر برای راهنمایی کارشناسی شده این امکان را به مسافر می‌دهد تا با اراده خود بهترین مکان را برای اقامت برگزیده و سفری خوش را برای خود رقم بزند.

کمبود پارکینگ و زیرساخت‌ها سردرگمی مسافر را به دنبال دارد

حسین حفیظیان یکی دیگر از اعضای انجمن گردشگری کاشان اظهار کرد: کمبود پارکینگ و سرویس بهداشتی زیر و ساخت‌های گردشگری مسافران را سر در گم می‌کند.

وی از مدیریت شهری خواست تا به سرمایه گذاران خصوصی فرصت همکاری بیشتر با مدیران را بدهند و با کاهش بروکراسی راه را بر آنان هموار کنند.

صنعت گردشگری تنها راه معرفی ایرانی اصیل و متمدن به جهان است

مصطفی آبیار نیز با بیان اینکه اگر می‌خواهیم ایران را به جهان معرفی کنیم تنها از راه صنعت گردشگری امکان پذیر است، اظهار کرد: هیچ صنعتی مانند گردشگری نمی‌تواند ایران و فرهنگ ایرانی را به جهانیان معرفی کند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم زمین اجدادی خود و فرهنگ اصیل و متمدن کاشان را به دنیا صادر کنیم باید مشکلات سر راه حوزه گردشگری را مرتفع کنیم و به سرمایه گذار این امکان را بدهیم تا بازوی ما در این حوزه شود.

عضو انجمن گردشگری کاشان با اشاره به بیشترین ورود سرمایه از طرف سرمایه گذار به بخش گردشگری گفت: باید یک فصل کامل وقت بگذاریم تا موانع سد راه سرمایه گذار این حوزه را رفع کنیم و فصل‌های گردشگری خوبی را برای منطقه رقم بزنیم.

هتل‌داران و مدیران اقامتگاه‌ها بیلبورد معرفی منطقه هستند

حسین ناظمی، مدیر هتل و عضو انجمن گردشگری کاشان یکی از مؤلفه‌های سرمایه گذاری و ارزش شهرها را هتل‌ها و اقامتگاه‌ها دانست و اظهار کرد: ما هتل داران به عنوان بیلبوردها و نمایندگان شهر برای مسافر بهترین نوع مهمان نوازی را ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه هتلداران را به چشم بنگاه‌های اقتصادی نگاه نکنیم گفت: ما به عنوان نمایندگان و بنگاه‌های فرهنگی شهر دغدغه جذب بیشتر مسافر و گردشگر را برای منطقه کاشان یدک می‌کشیم، متأسفانه جذب گردشگر در استان اصفهان افول کرده است ما نیاز به بازنگری بیشتر مسؤولان در این حوزه هستیم.

تعاملات و گفتمان، مشکلات حوزه گردشگری را کاهش می‌دهد

به گزارش ایمنا، رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان در پایان جلسه به مناسبت هفته دفاع مقدس از هاشمی طاهری، تنها جانباز شورا تجلیل کرد.

نظر شما