شناسهٔ خبر: 68924040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پیامی به همتای لبنانی؛

قالیباف: شهادت سیدحسن نصرالله عزم مقاومت در مبارزه با صهیونیست‌ها را تقویت می‌کند

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی با ارسال پیامی به رئیس مجلس نمایندگان لبنان شهادت «سیدحسن نصرالله» در حمله رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت و ضمن اعلام حمایت مجلس از جبهه مقاومت، این اقدام بزدلانه رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقرقالیباف امروز دوشنبه - ۹ مهرماه - با ارسال پیامی به «نبیه بری»، رئیس مجلس نمایندگان لبنان، شهادت سیدحسن نصرالله، سردار جبهه مقاومت و فرمانده حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت و نوشت: رژیم غاصب صهیونیستی با این اقدام وحشیانه، بار دیگر ماهیت تروریستی و جنایتکارانه خود و حامیانش را آشکار ساخت و ثابت کرد که هیچ‌گونه احترامی برای حقوق ملت‌ها قائل نیست.

وی تاکید کرده است: بدون شک؛ حافظه تاریخ، فداکاری‌ها و مجاهدت‌های این رهبر بزرگ و مبارز را در راه آزادی فلسطین و قدس شریف در مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه از یاد نخواهد برد. شهادت ایشان عزم و انگیزه برادران ما در مقاومت اسلامی لبنان برای تجدید میثاق در مسیر مقاومت و مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی را بیش از پیش تقویت و قدرتمند خواهد ساخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت کامل از جبهه مقاومت اسلامی لبنان، این اقدام بزدلانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی را که در قبال سکوت منفعلانه جامعه جهانی و فقدان برخوردهای بازدارنده توسط نهادهای بین‌المللی و دولت‌های نظاره‌گر را به شدت محکوم کرد.

وی در پایان پیام خود آورده است: بار دیگر تأکید می‌کنیم که با جانفشانی‌ها و رشادت‌های دلیرمردان و رزمندگان محور مقاومت در فلسطین و لبنان، هیچ‌گونه خللی در مسیر پر افتخار شهدای راه قدس ایجاد نخواهد شد و آزادی قدس شریف که آرمان نخست امت اسلامی است، إن‌شاءالله، به مدد الهی در آینده نزدیک محقق خواهد گشت.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ مهرماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه ۷ مهرماه منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد.

سیدحسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از ۳۲ سال برعهده داشتن مسئولیت دبیرکلی حزب الله لبنان به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت.

نظر شما