شناسهٔ خبر: 68923073 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حملات هوایی گسترده ارتش روسیه به پایتخت اوکراین

ارتش اوکراین از حملات گسترده پهپادی به «کی‌یف» پایتخت این کشور و حومه آن خبر داد. ارتش اوکراین از حملات گسترده پهپادی به «کی‌یف» پایتخت این کشور و حومه آن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، ارتش روسیه بامداد امروز بیش از ۱۰ بار به کی یف و حومه آن حمله پهپادی کرده است.

ارتش اوکراین مدعی است که سامانه پدافند هوایی این کشور موفق شد تمامی این پهپادها را رهگیری و سرنگون کند.

سرگئی پوپکو، رئیس اداره نظامی کی یف در همین ارتباط در کانال تلگرامی خود نوشت: تمام پهپادهای پرتاب شده از سمت روسیه به کی یف توسط سیستم‌های دفاعی یا با جنگ افزارهای الکترونیکی خنثی و منهدم شدند.

وی هم چنین افزود: گزارش های دقیق از ابعاد کامل این حمله اواخر روز دوشنبه اعلام خواهد شد، اما آن طور که بررسی های اولیه نشان می دهند، تا کنون تلفات جانی و خسارتی گزارش نشده است.

رویترز نیز در همین ارتباط نوشت: بر اساس گزارشات به دست آمده از نیروی هوایی اوکراین، بامداد امروز بیش از پنج ساعت متوالی در کی یف پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن و تمام بخش های شرقی اوکراین هشدار حمله هوایی شنیده شده است.

این خبرگزاری همچنین افزود: مسکو در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) بارها به کی یف و سایر شهرهای اوکراین حملات هوایی گسترده ای کرده و در نتیجه این حملات زیرساخت‌های انرژی، نظامی و حمل‌ ونقل اوکراین آسیب دیده اند. آمارها حاکی از آن است که ده‌ها غیرنظامی نیز در نتیجه این حملات کشته شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما