شناسهٔ خبر: 68922100 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ضرب شستی که شهید حاج «علی کرکی» به رژیم صهیونیستی نشان داد

مهر

با شهادت حاج علی کرکی از فرماندهان بزرگ مقاومت، راز یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های ضد صهیونیستی حزب الله لبنان اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، با شهادت حاج علی کرکی ابعادی از عملیات بزرگ مقاومت لبنان در سال ۱۹۸۲ که وی در آن مشارکت داشت و رژیم صهیونیستی سال‌ها به دنبال شناسایی عاملان آن بود، اعلام شد.

حزب الله لبنان اعلام کرد که حاج علی کرکی که در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید، یکی از طراحان و شرکت کنندگان در عملیات شهادت طلبانه احمد قصیر بود که پایگاه اشغالگران در شهر صور را هدف قرار داد.

در این عملیات تعداد قابل توجهی از نظامیان و افسران اشغالگر و نیز اعضای یک یگان از نیروهای شاباک به هلاکت رسیدند.

احمد قصیر جوان ۱۹ ساله لبنانی در ۱۱ نوامبر ۱۹۸۲ با انفجار یک ماشین بمب گذاری شده توانست ساختمان حاکم نظامی اسرائیل در صور لبنان را به طور کامل منهدم کند. در این ساختمان هشت طبقه شمار بسیاری از نیروهای اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی استقرار داشتند که در این عملیات ویژه بیش از ۷۴ افسر و نظامی اسرائیلی از جمله حاکم نظامی رژیم صهیونیستی در بیروت به هلاکت رسیدند. با این وجود رسانه‌های اسرائیلی بعد از چند روز شمار کشته شدگان را ۱۴۱ نفر معرفی کرده و گزارش دادند که ۱۰ نفر مفقود شده‌اند.

نام احمد قصیر بنا به دلایل امنیتی تا سال ۱۹۸۵ از سوی حزب الله لبنان مخفی مانده بود تا اینکه سید حسن نصرالله در مراسم بزرگداشتی در سالگرد این عملیات که پس از آزادی صور لبنان در شهرک دیر قانون النهر، محل تولد این شهید برگزار شد، هویت این مجاهد لبنانی را فاش کرد.

نظر شما